La vicepresidenta del govern espanyol, Carmen Calvo, ha recalcat aquest dissabte des de Santiago de Compostel·la que el diàleg no és una assignatura "optativa, és troncal obligatòria", i que l'executiu de Pedro Sánchez serà responsable i respectarà totes les institucions i governs autonòmics, respecte que ha de ser "d'anada i tornada".
Aquestes declaracions arriben després de la notícia sobre la reunió entre Calvo i la consellera de Presidència de la Generalitat, Elsa Artadi, avançada per NacióDigital. Es van abordar -durant dues hores- els temes de l'agenda política bilateral, com ara la reunió que aquesta tardor han de mantenir Quim Torra i Pedro Sánchez, però portaveus oficials de la Moncloa han evitat confirmar el contingut.
Avui fins i tot han afirmat que la reunió entre Calvo i Artadi no estava carregada de contingut polític, segons ha afirmat La Sexta.
Una reforma constitucional per a Catalunya
Calvo ha dit aquest dissabte al migdia que Catalunya té cabuda en el "projecte de sortida que coordini i revisi el model" constitucional actual, que ha admès que té "desajustos".
Així, ha assegurat que el govern del PSOE "busca sempre amb la Constitució a la mà, i amb l'Estatut d'Autonomia, que Catalunya sigui la part tant important i admirable d'Espanya que és". Per això, ha insistit en el diàleg amb el Govern i ha assegurat que l'executiu espanyol "aguanta el que faci falta, i altres no ho aguanten".
De fet, ha demanat al PP que "ajudi" a trobar una solució, igual que el PSOE va votar al Senat a favor de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució tot i que el PP tenia majoria absoluta.
Inés Arrimadas, molt crítica
La cap de l'oposició al Parlament i portaveu de Ciutadans a Catalunya, Inés Arrimadas, ha exigit aquest dissabte des d'Andalusia a PP i PSOE que rectifiquin i no entrin en el "marc mental separatista" amb la polèmica dels llaços grocs.
També ha carregat contra l'última trobada "secreta" Calvo-Artadi, avançada en primícia per NacióDigital: "El govern s'està reunint amb el separatisme i amb menys de la meitat de Catalunya, que ho tingui ben clar", ha afirmat Arrimadas.
Calvo justifica la reunió secreta amb Artadi perquè el dialeg «no és optatiu»
Inés Arrimadas ha criticat que la trobada entre la vicepresidenta espanyola i la consellera de Presidència significa "reunir-se amb el separatisme" i no amb Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de setembre de 2018 a les 17:55
Et pot interessar
-
Política Tres magistrats del TC demanen suspendre el debat sobre l'amnistia fins que Europa es pronunciï
-
Política El Consell de la UE inclou la votació sobre l'oficialitat del català a la reunió del 27 de maig
-
Política El Govern destinarà 700 milions d'euros aquest any per lluitar contra la pobresa infantil
-
Política Pressió a Junts perquè se sumi al Pacte per la Llengua
-
Política ERC critica el «politiqueig» de Junts amb el Pacte Nacional per la Llengua
-
Política Feijóo avança el congrés del PP: serà al juliol