
El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Barcelona va presentar ahir la campanya I tu, jugues en català? per donar a conèixer l'oferta dels 700 jocs i joguines en català i, així, mirar de fomentar-ne la venda durant aquestes festes de Nadal i Reis. La directora general de Política Lingüística de la Generalitat, Yvonne Griley, creu que existeix "una demanda per part de pares i mares" per disposar d'una àmplia oferta de joguines en català, per bé que només l'incorporen el 6% del total, segons un estudi de Plataforma per la Llengua.
El director del CNL de Barcelona, Jordi Manent, va explicar que, de moment, 35 establiments especialitzats en jocs i joguines de Barcelona s'han adherit a la campanya, i que s'està treballant per ampliar la llista a les grans cadenes i a altres poblacions del país. Des del seu punt de vista, hi ha prou massa crítica que sol·licita productes en català, basant-se en què un 25% de la població de Catalunya compra llibres en català i que el 50% escolta la ràdio en aquest idioma.
El CNL també ha presentat El joc d'en Roc, amb el qual s'han de resoldre reptes i s'opta a guanyar jocs i joguines en català.