La delegada del Govern a Madrid, Ester Capella, mou fitxa de cara a les eleccions municipals del 2023. Durant una entrevista al programa Cafè d'Idees de Ràdio 4 i La 2, ha revelat que li agradaria "acompanyar" Ernest Maragall a la llista per Barcelona, tot i que ha evitat concretar que hagi de ser com a número dos, càrrec que ara ocupa Elisenda Alamany.
Amb Oriol Junqueras comandant l'estratègia, els republicans ja fa setmanes que han iniciat els treballs de federació en federació amb l'horitzó de les municipals i fonts de la direcció donen per consolidat Maragall com a cap de llista. Tot i això, admeten que cal un "revulsiu" a la capital catalana perquè el número u ja no serà una novetat.
"Ernest Maragall té tota l'experiència, les ganes i la convicció per encapçalar la llista", ha dit Capella donant per tancat qui ha d'encapçalar la llista. L'exconsellera i també exregidora de la capital catalana ha admès que li faria "molta il·lusió" poder acompanyar-lo "amb les condicions que calgui" i ha afegit que serà allà on li demani ERC.
A les municipals del 2019 va ser Elisenda Alamany qui va fer tàndem amb Ernest Maragall. "El relleu generacional de Maragall? Assumiré la responsabilitat que toqui, però sobretot en clau de projecte", va assegurar el passat juliol en una entrevista a NacióDigital preguntada per si estaria disposada a ser ella el relleu generacional de Maragall. En els anteriors comicis, ERC va segellar un acord de coalició amb Nova, partit creat per Alamany quan va marxar dels comuns.
Capella ja va ser regidora de l'Ajuntament de Barcelona entre el 2007 i el 2011. Després va ser senadora i diputada al Congrés i, des del 2018 i fins a aquest mateix any, consellera de Justícia del Govern que va presidir Quim Torra.
Capella es postula per fer tàndem amb Maragall a les properes municipals
Política
La delegada del Govern a Madrid revela que li faria "molta il·lusió acompanyar-lo" als comicis del 2023
ARA A PORTADA
-
Política Llarena confirma la retirada de l'ordre de detenció de Puigdemont (però encara no aplica del tot l'amnistia) Bernat Surroca Albet
-
-
Societat Protecció Civil demana «màxima precaució» per les pluges intenses de dilluns Pau Espí / Agències
-
Terra Municipis inundats i classes cancel·lades per les pluges al País Valencià i a les Illes Balears Neus Climent
Publicat el
15 d’octubre de 2021 a
les 08:56
Et pot interessar
-
Política Feijóo es carregarà la immersió si aterra a la Moncloa
-
Política
«Vaig ser un cabró amb Tardà»: deu perles del nou llibre de Gabriel Rufián
-
Política
Del badalonisme al còrner de l'extrema dreta
-
Política
L'estratègia de Miriam González per fer aflorar una alternativa de centre el 29-N
-
Política
El joc de trons de l’esquerra del PSOE
-
Política
Els vots dels descendents de l’exili
