Els grups parlamentaris de CiU i de PNB, així com bona part dels partits representats del Grup Mixt (Amaiur, ERC, BNG, Compromís-Equo i Geroa Bai) han descartat participar als actes que tindran lloc a Madrid el diumenge, 12 d'octubre, amb motiu del Dia de la Hispanitat, segons han confirmat fonts de les diferents forces parlamentàries.
De fet, és habitual que aquestes formacions no assisteixin ni a la desfilada militar que recorre el passeig de la Castellana, ni a la posterior recepció que els reis ofereixen al Palau Reial, així com tampoc no participen als actes oficials del 6 de desembre que cada any se celebren al Congrés amb motiu de l'aniversari de la Constitució espanyola de 1978.
Fins ara entre els líders dels partits de l'oposició que han confirmat assistència a la desfilada militar i a la recepció reial posterior s'hi troben el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, i la líder d'UPyD, Rosa Díez.
Els actes del diumenge començaran al voltant de les 10.30 hores amb l'arribada dels reis a la plaça de Neptú de Madrid, on seran rebuts per les principals autoritats civils i militars i rebran l'honoris d'ordenança. Posteriorment, Felip i Letícia es traslladaran al Palau Reial per oferir la tradicional recepció a les més altes autoritats de l'Estat.
CiU, ERC, PNB i BNG descarten acudir als actes del 12-O
No assistiran a la desfilada militar de l'exèrcit espanyol ni a la recepció posterior
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
Publicat el
08 d’octubre de 2014 a
les 18:40
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
