CiU, ERC, PNB i BNG descarten acudir als actes del 12-O

No assistiran a la desfilada militar de l'exèrcit espanyol ni a la recepció posterior

Publicat el 08 d’octubre de 2014 a les 18:40
Els grups parlamentaris de CiU i de PNB, així com bona part dels partits representats del Grup Mixt (Amaiur, ERC, BNG, Compromís-Equo i Geroa Bai) han descartat participar als actes que tindran lloc a Madrid el diumenge, 12 d'octubre, amb motiu del Dia de la Hispanitat, segons han confirmat fonts de les diferents forces parlamentàries.

De fet, és habitual que aquestes formacions no assisteixin ni a la desfilada militar que recorre el passeig de la Castellana, ni a la posterior recepció que els reis ofereixen al Palau Reial, així com tampoc no participen als actes oficials del 6 de desembre que cada any se celebren al Congrés amb motiu de l'aniversari de la Constitució espanyola de 1978.

Fins ara entre els líders dels partits de l'oposició que han confirmat assistència a la desfilada militar i a la recepció reial posterior s'hi troben el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, i la líder d'UPyD, Rosa Díez.

Els actes del diumenge començaran al voltant de les 10.30 hores amb l'arribada dels reis a la plaça de Neptú de Madrid, on seran rebuts per les principals autoritats civils i militars i rebran l'honoris d'ordenança. Posteriorment, Felip i Letícia es traslladaran al Palau Reial per oferir la tradicional recepció a les més altes autoritats de l'Estat.