Ada Colau no sabrà fins demà a darrera hora si disposa de tres o de sis vots de la plataforma que lidera Manuel Valls. El grup que formen l'exprimer ministre francès, l'exalcalde de l'Hospitalet Celestino Corbacho, l'exdirigent d'Unió Eva Parera, d'una banda, i els tres membres de Ciutadans Maria Luz Guilarte, Marilen Barceló i Paco Sierra, de l'altra, decidiran el sentit del seu vot aquest dissabte. Així ho han assegurat fonts de Ciutadans a NacióDigital.
Des que el 29 de maig, Manuel Valls va posar sobre la taula el seu oferiment per donar el seu suport a Ada Colau, "sense condicions", la tensió s'ha fet evident entre l'exprimer ministre i el partit d'Albert Rivera, enrocat en una posició de dreta dura del tot contrària a qualsevol acord amb el "separatisme" però també amb el "populisme".
Tres vots del grup de Valls són suficients per investir Colau, que amb els deu del seu grup i els vuit del PSC arriba als 21 que formen la majoria absoluta. Una situació que pot preservar la imatge de Ciutadans de cara a l'electorat més cosnervador de l'Espanya profunda. però que té un cost: escenificar ja des del primer moment la fragmentació del grup municipal.
Ciutadans es va desmarcar de l’oferiment del candidat del partit a l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valls, per fer alcaldessa Ada Colau (BComú) i evitar així un alcalde independentista i va reafirmar la seva aposta per un govern municipal “nítidament constitucionalista” encapçalat per Jaume Collboni (PSC).
Colau no sabrà fins a darrera hora si té tres o sis vots de Ciutadans
Els regidors de la plataforma de Valls decidiran demà el sentit de tots els seus sufragis, tema que ha generat tensió amb Albert Rivera

- Valls i Colau, en una imatge d'arxiu | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 14 de juny de 2019 a les 21:56
Actualitzat el 14 de juny de 2019 a les 22:04
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent
-
Política El semàfor de Salvador Illa: carpetes encarrilades i finançament ajornat