El president de l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra, Ramon Andreu, ha reclamat a Vodafone que tregui les antenes instal·lades al campanar de la Parròquia de la Santa Creu. Per això, ja li ha ofert uns terrenys gratuïts als afores del casc urbà.
L'EMD considera que l'alçada d'aquests terrenys i la major distància amb els habitatges pot millorar la cobertura al poble i reduir la potència d'irradiació. Ramon Andreu ha demanat als veïns que abans de contractar serveis de telefonia mòbil s'informin i valorin quines són les companyies més conflictives i menys respectuoses amb l'impacte de les seves antenes sobre la població.
L'entitat també posa a la disposició dels veïns un servei gratuït de mesura dels camps electromagnètics als seus habitatges. Ramon Andreu ha admès que les antenes instal·lades al campanar de Bellaterra són legals, però prioritza la seva ubicació fora de la trama urbana. Les antenes s'han instal·lat a la Parròquia arran de l'acord entre Vodafone i el Bisbat de Terrassa. Ramon Andreu, però, ha recordat que, a diferència d'altres pobles, el campanar és més baix que moltes de les cases pròximes.
Conflicte per unes antenes radiofòniques en un campanar de Bellaterra
Una entitat demana a Vodafone que les retiri i ofereix un terreny alternatiu
ARA A PORTADA
-
ERC insisteix a culpar Montero del bloqueig del finançament: «Tot és per unes eleccions que perdrà» Lluís Girona Boffi
-
Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
El govern espanyol fa marxa enrere i proposa ara congelar els tres trams més baixos de les quotes d'autònoms Pau Mascarell
-
-
Publicat el 20 de maig de 2016 a les 18:43
Et pot interessar
-
Política El deute de Josep Oliu
-
Política Els nusos del finançament que obstaculitzen els pressupostos
-
Política Puigdemont defensa la centralitat de Junts per no sucumbir a «modes» d'altres partits
-
Política «Pujol morirà rehabilitat»
-
Política Interior, catorze mesos per enterrar els canvis més polèmics d'ERC
-
Política Illa, davant els socialistes europeus: «Seria una magnífica notícia que el català fos oficial a la UE»