Demanden la Generalitat per usar el cens de l'Idescat el 9-N

El veí de Cabrils que va guanyar un judici a l'ajuntament per l'ús del padró considera que les dades personals no es podien utilitzar pel procés participatiu

Publicat el 30 de desembre de 2014 a les 16:36
Un veí de Cabrils (Maresme) ha presentat aquest dimarts al migdia una demanda contra la Generalitat per utilitzar el cens de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat) per enviar publicitat del 9-N. Alejandro Rusiñol ja va guanyar un judici contra l'ajuntament de la localitat per l'ús del padró per al 9-N i ara pretén fer el mateix amb el Govern, amb aquesta demanda formalitzada davant de la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. La Generalitat es va oposar a la interposició de la demanda, però el TSJC va considerar que es podia presentar.

Segons la demanda de Rusiñol, les dades de l'Idescat es van utilitzar per un fi no previst i il·legal, ja que els ciutadans i tampoc ell van donar permís a la Generalitat per usar-los. A més, tampoc s'ha aprovat una llei específica que ho permetés, sinó una simple ordre administrativa, el passat mes de setembre, perquè la Generalitat pogués accedir al cens per tal d'elaborar un registre de ciutadans per a consultes no referendàries.