Fracàs a les intencions de Vox de demanar la il·legalització d'ERC i Junts després de l'acord per l'amnistia. El Senat, on el PP té majoria absoluta, ha rebutjat aquest dimarts la moció de l'extrema dreta que volia instar el nou govern espanyol a il·legalitzar les dues formacions independentistes. El text ha recollit 257 vots en contra de les formacions independentistes, el PSOE i PP, i només tres vots a favor.
Els populars, de fet, han acusat els de Santiago Abascal de proposar aquesta mesura per guanyar "protagonisme" i han dit que reforça Pedro Sánchez, a la vegada que han demanat "serietat" a la formació d'extrema dreta. El PP justifica la seva oposició a la moció perquè estan al costat dels drets constitucionals i asseguren que el Tribunal Suprem mai permetria la il·legalització.
En els escrits, que també es va presentar al Congrés dels Diputats, la formació d'extrema dreta assegura que les dues forces independentistes han incomplert la llei de partits pels fets del procés i pel seu suport a "grups terroristes" com els CDR o el Tsunami Democràtic. Per això, i també encabint el pacte per l'amnistia, demana que les dues càmeres instin el govern espanyol a il·legalitzar ERC i Junts.
Els populars també han recordat al seu soci d'extrema dreta que dissoldre un partit és una de les mesures "més greus" que existeixen en democràcia i que la pluralitat política és un "valor superior" a l'ordenament jurídic de l'Estat. No és el primer cop que Vox intenta portar a les dues cambres espanyoles la il·legalització de l'independentisme, però el PP mai hi ha donat suport malgrat l'enduriment del discurs arran dels pactes de Sánchez amb ERC i Junts.
El PP abandona Vox en l'intent al Senat d'il·legalitzar ERC i Junts
La iniciativa de l'extrema dreta, que obligava a posicionar-se als populars per la seva majoria absoluta a la cambra, també ha rebut els vots en contra de la resta de formacions
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de novembre de 2023 a les 19:29
Actualitzat el 07 de març de 2024 a les 17:44
Et pot interessar
-
Política Xavier Aibar s'imposa a Josep Costa i ja és nou secretari general de l’ANC
-
Política Illa situa el pla ‘Catalunya Lidera’ com a via per combatre la desigualtat territorial
-
Política David Saldoni deixa l’àrea de política municipal de Junts dos anys abans de les eleccions
-
Política Illa assegura que la situació a Vilanova està «controlada» però el confinament es mantindrà fins que no es garanteixi que no hi ha risc per la salut
-
Política L'independentisme continua fent teràpia un any després del 12-M: tornarà a tenir majoria?
-
Política Espanya demana tornar a abordar l'oficialitat del català a la reunió del Consell de la UE un any després