El PP i UPyD han imposat la seva majoria a la Comissió de Defensa del Congrés dels Diputats i ha fet decaure una proposició no de Llei de CiU -transaccionada amb el Grup Socialista- per a la cessió de la caserna militar del Bruc de Barcelona a les administracions catalanes perquè hi puguin fer habitatges i equipaments. És una vella reivindicació de les formacions catalanes que aquest dimecres ha rebut el suport del Grup Socialista, CiU, ERC i IU-ICV.
El text que s'ha sotmès a votació ha estat la transacció pactada entre CiU i el PSC que instava el govern espanyol a impulsar en el termini de tres mesos una comissió conjunta amb l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya per avaluar possibles alternatives per dur a terme el trasllat de les unitats militars ubicades a la caserna del Bruc.
El text també establia la possibilitat de "subscriure un conveni amb les administracions interessades per dedicar aquest espai a política d'habitatge i equipaments per a la ciutat de Barcelona, equipaments universitaris, així com altres usos cívics respectant, en tot cas, la normativa vigent".
Casernes obsoletes
L'exposició de motius de la iniciativa recordava que amb la desaparició del Servei Militar Obligatori les necessitats de l'Exèrcit han canviat i no té res a veure el seu paper actual amb el que va desenvolupar al segle XX. Segons el text, mentre que les casernes urbanes han quedat obsoletes, "l'habitatge és una de les preocupacions més importants de la ciutadania" en un moment de "dificultats per accedir a un habitatge digne" per a bona part de la societat.
Per això demana que s'iniciïn els tràmits amb les administracions catalanes per a la cessió del quarter del Bruc per destinar el sòl a fer habitatge i altres utilitats de caràcter social i cultural.
El PP rebutja la cessió del Bruc a les administracions catalanes
CiU, Grup Socialista, ERC i IU-ICV donen suport a la proposta d'utilitzar la instal·lació militar per fer-hi habitatges i equipaments
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 11 de març de 2015 a les 18:55
Et pot interessar
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents
-
Política Cauen un 5% els delictes en el primer trimestre de 2025
-
Política Illa i Parlon saluden els comissaris dels Mossos en el seu primer Dia de les Esquadres