El PP i UPyD han imposat la seva majoria a la Comissió de Defensa del Congrés dels Diputats i ha fet decaure una proposició no de Llei de CiU -transaccionada amb el Grup Socialista- per a la cessió de la caserna militar del Bruc de Barcelona a les administracions catalanes perquè hi puguin fer habitatges i equipaments. És una vella reivindicació de les formacions catalanes que aquest dimecres ha rebut el suport del Grup Socialista, CiU, ERC i IU-ICV.
El text que s'ha sotmès a votació ha estat la transacció pactada entre CiU i el PSC que instava el govern espanyol a impulsar en el termini de tres mesos una comissió conjunta amb l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya per avaluar possibles alternatives per dur a terme el trasllat de les unitats militars ubicades a la caserna del Bruc.
El text també establia la possibilitat de "subscriure un conveni amb les administracions interessades per dedicar aquest espai a política d'habitatge i equipaments per a la ciutat de Barcelona, equipaments universitaris, així com altres usos cívics respectant, en tot cas, la normativa vigent".
Casernes obsoletes
L'exposició de motius de la iniciativa recordava que amb la desaparició del Servei Militar Obligatori les necessitats de l'Exèrcit han canviat i no té res a veure el seu paper actual amb el que va desenvolupar al segle XX. Segons el text, mentre que les casernes urbanes han quedat obsoletes, "l'habitatge és una de les preocupacions més importants de la ciutadania" en un moment de "dificultats per accedir a un habitatge digne" per a bona part de la societat.
Per això demana que s'iniciïn els tràmits amb les administracions catalanes per a la cessió del quarter del Bruc per destinar el sòl a fer habitatge i altres utilitats de caràcter social i cultural.
El PP rebutja la cessió del Bruc a les administracions catalanes
Política
CiU, Grup Socialista, ERC i IU-ICV donen suport a la proposta d'utilitzar la instal·lació militar per fer-hi habitatges i equipaments
ARA A PORTADA
-
Societat Un incendi al Solsonès se suma al d'Aiguamúrcia i complica l'operatiu dels Bombers Marc Orts i Cussó
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
Successos Actualització: Els Bombers despleguen recursos terrestres i aeris per sufocar un incendi de vegetació a Lladurs Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
11 de març de 2015 a
les 18:55
Et pot interessar
-
Política
Ofensiva de Junts per portar el concert econòmic al Congrés dels Diputats
-
Política
ERC demana a Junts que no bloquegi el nou finançament per «pànic electoral» a Aliança
-
Política
Illa defensa el nou finançament a Madrid: «Prou desconfiança amb Catalunya»
-
Política
La Fiscalia retira l'acusació contra Vergés i Argimon per la vacunació de policies
-
Política
El CNI admet que va espiar David Fernández i Carles Riera amb Pegasus
-
Política
El veredicte definitiu de l'amnistia: Europa asfaltarà el retorn de Puigdemont?
