A can PSC ho tenen clar: "No és no". Els socialistes catalans ja fa setmanes que repeteixen com un mantra aquesta consigna i aquest dimarts han reunit tots els seus òrgans de direcció per deixar clar que no pensen aixecar el veto a Mariano Rajoy i que, per tant, premeran el botó del "no" a la investidura. En primera i en segona volta i al marge de la decisió del PSOE. Res, ni els barons que els volen persuadir ni la gestora, els podrà fer canviar d'opinió ara que tot el socalisme català ha ratificat que no vol ser partícip d'un govern del PP que no ha fet més que menystenir Catalunya. Saben que no s'ho poden permetre, que no poden aparèixer alineats amb l'immobilisme dels populars i que l'únic camí possible de cara a la investidura és el de la desobediència al PSOE. "Avui s'ha expressat un PSC fort i cohesionat que ha actuat amb coherència", ha proclamat la secretària d'Organització, Assumpta Escarp, just després de la votació.
Primer la direcció del partit, després el consell nacional i finalment els membres del Congrés i del Senat del PSC. Tots s'han refermat en el vot en contra de Rajoy a la investidura. La decisió s'ha validat amb 241 vots a favor i una sola abstenció. Miquel Iceta ha portat la batuta a l'hora de reclamar al partit que no es mogui del "no" en el debat d'investidura. El primer secretari, però, ha volgut deixar ben clar que el desacatament pot marcar un abans i un després en la relació amb el PSOE, que ha amenaçat de revisar el protocol de relacions i, fins i tot, de trencar amb els socialistes catalans. Una vintena de dirigents han demanat paraula al consell nacional i, segons fonts socialistes, alguns han arribat a demanar que sigui el propi PSC qui sol·liciti canviar la relació per poder preservar la seva "personalitat pròpia".
La Constitució com a protectora dels diputats
La resolució aprovada pel consell nacional rebutja la investidura de Mariano Rajoy per tres motius: no comparteixen les polítiques econòmiques i socials impulsades pel PP, la "manca de voluntat" per combatre la corrupció i perquè el consideren responsable de la manca de diàleg amb Catalunya. Els socialistes catalans han invocat fins i tot la Constitució per deixar clar que "no existeix un mandat imperatiu" dels vots dels diputats encara que així ho manifestés el president de la gestora, Javier Fernández. El tercer punt de la resolució fixa la voluntat del PSC de mantenir la relació amb el PSOE. "El futur depèn, en gran mesura, de la nostra capacitat d'acceptar les diferències i de gestionar les discrepàncies", estableix.
Els socialistes catalans imploren, un cop més, la comprensió del PSOE, que des de diumenge insisteix una i altra vegada que hi ha un mandat imperatiu del comitè federal perquè tot el grup parlamentari s'abstingui. Els socialistes catalans almenys aspiren a poder pactar aquesta discrepància i que la sanció no vagi més enllà d'una multa econòmica, però el president de la gestora, Javier Fernández, no ha deixat d'insistir que no hi ha marge per cap altra cosa que no sigui una abstenció en bloc de tot el grup parlamentari.
El PSC blinda el «no» a Rajoy tot i les amenaces del PSOE
El consell nacional dels socialistes catalans, màxim òrgan del partit entre congressos, ordena que els seus diputats al Congrés desobeeixin la consigna dels socialistes espanyols | La votació, que certifica el pols a la gestora del PSOE, s'ha resolt amb 241 vots a favor i només una abstenció
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
25 d’octubre de 2016 a
les 18:28
Et pot interessar
-
Política
Collboni proposa aplicar l'any que ve la pujada de la taxa al creuerista d'escala
-
Política
Illa se cita amb el talent català a Silicon Valley
-
Política
El Congrés expulsa temporalment els agitadors Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Política
Junts urgeix el PSOE a aplicar deduccions fiscals per arribar a acords en habitatge
-
Política
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família
-
Política
Pinça del PP, el PSOE i Vox al Senat per descartar un salari mínim català
