El PSOE ha mantingut aquest dilluns reunions a dues bandes per intentar arribar a un acord per la presidència del govern espanyol. Fonts d'aquesta formació han confirmat que mentre s'estava produint la trobada a quatre amb Podem, Esquerra Unida i Compromís a la sala Sert del Congrés, el membre de l'equip negociador dels socialistes José Enrique Serrano ha parlat a part amb representants de Ciutadans".
Podem va accedir a la negociació que havia impulsat el cap de files d'EU, Alberto Garzón, malgrat la seva ferma oposició inicial al fet que el PSOE negociés alhora amb Ciutadans. Per la seva banda, Albert Rivera ha obert la porta aquest dilluns per primera vegada a entrar al govern si hi ha un "gran acord".
A la reunió dels partits d'esquerres el PSOE hi ha estat representat per Antonio Hernando, Jordi Sevilla, Rodolfo Ares, Meritxell Batet i Maria Luisa Carcedo. Per Podem: Iñigo Errejón, Irene Montero, Rafael Mayoral, Carolina Bescansa i Xavier Domènech (En Comú Podem), a més d'Alexandra Fernández (En Marea). Per EU Alberto Garzón, i Sol Sánchez, i per Compromís Joan Baldoví, Àgeda Micó i Pascual Mollà, entre altres.
La reunió del PSOE amb Podem, Esquerra Unida i Compromís ha tingut lloc a la sala vermella del Congrés dels Diputats, pels murals vermells del pintor català Josep Maria Sert (1874-1945), mentre que la de Serrano amb els representants de Ciutadans ha transcorregut a les dependències dels diputats del partit de Rivera al Congrés.
Nova reunió dimarts
Un cop acabada la trobada, que ha durat prop de cinc hores, els partits PSOE, Podem, EU i Compromís s'han emplaçat a reprendre les negociacions aquest dimarts a les 20.00h. Segons Alberto Garzón la d'aquest dilluns ha estat una reunió "cordial" on "s'ha parlat amb sinceritat" i "absolutament de tot" mitjançant "més de 50 torns de paraula".
El líder de Podem, Pablo Iglesias, preveu mantenir aquesta setmana reunions al Congrés amb el portaveu de Democràcia i Llibertat, Francesc Homs, i previsiblement també d'ERC, Joan Tardà, per avançar en un hipotètic acord per a la investidura. Totes dues formacions han apuntat que la clau per a la seva abstenció és un compromís de Sánchez amb el referèndum a Catalunya, una proposta que el líder dels socialistes rebutja de ple.
El PSOE juga a dues bandes
Política
Els socialistes es reuneixen amb Podem, Esquerra Unida i Compromís en una sala, mentre mantenen una reunió paral·lela amb Ciutadans en una altra | Albert Rivera obre la porta per primera vegada a entrar al govern si hi ha un "gran acord" | Hi haurà una nova reunió aquest dimarts
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Economia Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata? Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
22 de febrer de 2016 a
les 19:34
Et pot interessar
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Drets Socials, una conselleria sota els focus
-
Política
El Tribunal de Comptes tampoc aplica immediatament l'amnistia malgrat l'aval d'Europa
-
Política L’empresari Julio Martínez implica Zapatero en les comissions pel rescat de Plus Ultra
-
Política El Constitucional començarà a decidir sobre l'amnistia després de la Diada
-
Política Els socis i l'oposició aprofiten el relleu a Drets Socials per demanar més canvis al Govern
