El ple del Tribunal Constitucional espanyol (TC) ha emès un comunicat posterior a la decisió de suspendre la consulta independentista del 9 de novembre en què explica per què ha anat tan ràpid a admetre a tràmit les peticions del govern espanyol. L'Alt Tribunal assegura que "és conscient" de "la transcendència constitucional i política de les qüestions plantejades, per a la societat espanyola en el seu conjunt i, en particular, per a la catalana", motiu pel qual creu que calia donar-hi una resposta immediata.
En una altra nota informativa, explica que han quedat suspesos tant la Llei de Consultes com el reglament que oficialitzava el 9-N. "Després de l'admissió a tràmit i conforme al precepte constitucional, queden en suspens totes les resolucions o actes dictats en aplicació de la norma i el decret recorreguts", informa.
Ara, el TC informarà al Congrés i al Senat, així com al Parlament i al Govern, que tenen un termini de quinze dies per personar-se en contra del recurs presentat contra la Llei de Consultes, i de vint dies per personar-se en el procediment relatiu a la impugnació del decret.
El TC, «conscient de la transcendència política» del 9-N
Política
L'Alt Tribunal emet dues notes informatives en què explica per què ha actuat amb tanta rapidesa
ARA A PORTADA
-
Boscos Marc Prohom, cap de Climatologia del Meteocat: «Les projeccions de calor fetes fa 10-15 anys estan quedant curtes» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
29 de setembre de 2014 a
les 18:58
Et pot interessar
-
Política
«Avançar» de bracet d'Aliança
-
Política
Un jutjat de Madrid investiga la compra de l’àtic de luxe del govern d’Ayuso
-
Política
Les cues de palla a Ceuta
-
Política
Deixar el país enrere
-
Política
El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox
-
Política
El Marroc reclama a Espanya el retorn dels menors no acompanyats que hi ha a l'Estat
