Es miri com es miri, el que segur que no és Mariano Rajoy és un tecnòcrata d'aquests que tant agraden a Berlín. I, a més, el seu partit està carregat de nacionalisme, molt més que els socialistes portuguesos i grecs o la coalició de Berlusconi. El PP és l'avantguarda d'un moviment que exhibeix un espanyolisme primari, que ultrapassa la xenofòbia en alguns casos, sobretot quan es tracta dels catalans, però no únicament.
Tot això ve al cas perquè, passat el tràmit d'avui, Mariano Rajoy i el PP hauran d'assumir que Espanya té una sobirania molt limitada i que no podran prendre decisions sense consultar-les prèviament amb les institucions europees, que vol dir França i Alemanya. S'han acabat l'AVE i els aeroports de províncies, ja no hi haurà més exponosequè a no sé on i queda prohibit tornar a envair Perejil. Un drama.
El cas és que avui, 20-N, anirà a votar un exèrcit nacional que, a més -i com sempre-, voldrà passar l'Ebre. La diferència és que aquesta vegada no tenen l'ajuda dels alemanys i que, de fet, cada cop estan més lluny dels seus últims objectius.
ARA A PORTADA
-
L'advocat de la UE avala l'amnistia i aplana el camí per al retorn de Puigdemont i l'habilitació de Junqueras Bernat Surroca Albet
-
-
-
Junts s'absté «in extremis» i frena la maniobra del PP per allargar la vida de les nuclears Guillem Delso
-
El govern espanyol decreta el confinament de totes les aus de cria per aturar l'expansió de la grip aviària Marc Orts i Cussó
Publicat el 19 de novembre de 2011 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Per què Barcelona té la primera policia local de l'Estat amb una unitat adscrita a la fiscalia?
-
Política
Amb el Valle de los Caídos no n'hi ha prou
-
Política
Foment constata que la situació política és «la mateixa» malgrat el trencament Junts-PSOE
-
Política
El fiscal general es declara innocent al Suprem: «No vaig filtrar el correu»
-
Política
El govern espanyol convoca les autonomies dilluns per obrir el debat del finançament
-
Política
Junts insisteix que la relació amb Sánchez «s'ha acabat» però reclama que compleixi els acords
