El grup d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Ripoll ha presentat una moció per debatre en el ple de dimarts vinent, on es demana que es declari com a persona non grata al rei espanyol Felip VI. La moció va en la mateixa línia que la del mateix grup a Sant Joan de les Abadesses, on es remarcava la manca de respecte que havia tingut el monarca envers la presidenta del parlament català Carme Forcadell en no haver-s’hi volgut reunir, i pel fet d’impedir exercir el dret a decidir al poble català. Es dóna la circumstància que fa quatre anys ja es declarar persona non grata a Joan Carles I, pare de l'actual monarca espanyol.
Al ple de l’ajuntament santjoaní, governat pels exsocialistes del Moviment d’Esquerres, la moció no va prosperar. L’equip de govern va argumentar que la seva tasca és el “dia a dia” dels vilatans. L’únic representant del grup de Convergència que hi ha al consistori de Sant Joan, Concepció Formatgé, es va abstenir. Perquè a Ripoll es declari Felip VI com a persona non grata s’hauria de comptar amb el vot de part dels regidors convergents. El grup de CDC està mostrant-se molt més actiu en matèria nacional i independentista en els dos darrers mandats respecte al tarannà del mateix partit en el passat. Però malgrat aquesta tendència no està clar quin serà el sentit del seu vot. Convergència disposa de majoria absoluta, amb onze dels disset regidors. Esquerra en té quatre que hi votaran a favor, i també és més que probable que comptin amb el suport del regidor de la CUP, Santi Llagostera. El PSC també té una regidora, que probablement s’hi mostrarà contrària o s’abstindrà.
La moció es debatrà en el ple on també s’haurà de decidir el canvi de nom del carrer del General Fuensanta. Aquest és un altre tema que incomoda a l’equip de govern, i que fa una dècada el mateix grup d’ERC va posar sobre la taula, però no va sortir-se’n. En aquesta ocasió parteix d’una proposta de la CUP, que ha topat amb la negativa de bona part dels veïns d’aquell barri.
ERC de Ripoll vol declarar Felip VI persona «non grata» com va fer amb Joan Carles I
El ple debatrà aquesta moció, que no va prosperar a Sant Joan de les Abadesses, el mateix dia on es decidirà si es canvia el nom del barri de Fuensanta
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
26 de març de 2016 a
les 19:08
Et pot interessar
-
Política
Collboni proposa aplicar l'any que ve la pujada de la taxa al creuerista d'escala
-
Política
Illa se cita amb el talent català a Silicon Valley
-
Política
El Congrés expulsa temporalment els agitadors Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Política
Junts urgeix el PSOE a aplicar deduccions fiscals per arribar a acords en habitatge
-
Política
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família
-
Política
Pinça del PP, el PSOE i Vox al Senat per descartar un salari mínim català
