El grup municipal d'ERC vol que es retiri el títol d'alcalde honorari i perpetu de Tarragona al dictador Francisco Franco i per aquest motiu, portarà aquesta demanda al proper consell plenari a través d'una moció que esperen que compti amb un ampli suport.
Segons han pogut saber els republicans, Franco continua sent alcalde honorari i perpetu de la ciutat de Tarragona. La distinció li va ser atorgada el mes de març de 1964 a proposta de l'alcalde Benigno Dalmau, tal com reflecteixen les actes del consell plenari de l'època que es conserven a l'Arxiu Municipal.
"Retirar-li aquesta distinció a Franco és un acte de justícia i reparació per tots els tarragonins i tarragonines que van patir repressió, humiliacions, presó i mort durant la dictadura franquista" ha afirmat el portaveu republicà Pau Ricomà. L'any 2009, a proposta del grup municipal d'ERC d'aleshores, ja es va retirar a Franco la Medalla d'Or de la Ciutat que se li havia concedit l'any 1952.
Per altra banda, parlant de Franco, el portaveu d'ERC ha recordat que el passat mes de març, el plenari va aprovar de forma pionera una moció instant l'Ajuntament a personar-se en la querella contra els crims franquistes comesos a Tarragona.
Aquesta setmana, els municipis de Ginestar, Santa Bàrbara i Alcanar també s'han sumat a la retirada del títol d'alcalde honorari i perpetu a Franco.
ERC Tarragona entra una moció per retirar el títol d'«alcalde honorari i perpetu» a Franco
La distinció va ser atorgada al dictador el mes de març de 1964
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de juny de 2016 a les 21:14
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo