El mandat de la Diada és poderós. Aquesta vegada, CiU i ERC han estat a l'altura de la responsabilitat històrica que els reclamava el catalanisme social. La negociació ha estat ràpida i ben orientada, o sigui que, d'entrada, donarà lloc a una majoria sòlida i, en conseqüència, a un Govern fort i políticament determinat.
És la primera vegada, després de quatre victòries consecutives, que Artur Mas arriba a un acord amb alguna altra força política, i només això ja implica obertura i capacitat per compartir projecte i lideratge. D'altra banda, ERC deixa endarrere els complexos ideològics que la van fer caure en l'òrbita del PSC i aposta nítidament per fer actuar la majoria sobiranista. Just l'actitud contrària al segon tripartit.
En definitiva, el punt de sortida és bo i l'efecte immediat és que el catalanisme polític recupera la iniciativa... Comença la partida.
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de desembre de 2012 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana
-
Política Les millors imatges de la conferència de presidents a Barcelona