Especial coalicions. Com és compartir el poder?
L'«Snooker» a Nació, l'espai polític més «hardcore», analitza els governs de coalició després de la investidura de Pedro Sánchez, que comparteix executiu amb Sumar
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de novembre de 2023 a les 16:30
Actualitzat el 27 de novembre de 2023 a les 13:06
Després de la investidura fallida d'Alberto Núñez Feijóo a finals de setembre, Pedro Sánchez va aconseguir el dijous 16 de novembre mantenir-se a la Moncloa gràcies als vots de Sumar i els partits independentistes i regionalistes. El PP i Vox es van quedar sols, i el PSOE i Sumar van revalidar el govern de coalició dirigit pel socialista. La formació de Yolanda Díaz, que ha substituït Unides Podem, ha obtingut cinc ministeris i una vicepresidència i l'Estat encadena dos governs compartits sota el lideratge de Sánchez. Com és compartir el poder?
En el nou episodi de l'Snooker abordem els governs de coalició. El podeu escoltar a YouTube, a Spotify, a Google, a Apple i a Ivoox. N'hem parlat amb Ferran Casas, subdirector de Nació i conductor del programa, amb Oriol March, cap de Política, i amb Pep Martí, redactor de política. Per saber-ne més, hem conversat amb Joana Ortega, regidora de Trias per Barcelona a l'Ajuntament de la capital catalana i vicepresidenta de la Generalitat amb els governs de CiU d'Artur Mas.
Et pot interessar
-
Política Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat
-
Política «Pujol morirà rehabilitat»
-
Política Interior, catorze mesos per enterrar els canvis més polèmics d'ERC
-
Política Illa, davant els socialistes europeus: «Seria una magnífica notícia que el català fos oficial a la UE»
-
Política La carta als Reis de l'oposició al pressupost de Collboni: de «decreixement turístic» a xecs nadó
-
Política Els Comuns insten Illa a centrar-se en els acords d'habitatge abans d'abordar el pressupost del 2026