Baixa de renom a Junts: Eusebi Campdepadrós, qui vas ser secretari de la mesa del Parlament a la legislatura posterior al referèndum de l'1-O, ha abandonat el partit. Segons ha avançat l'Ara i ha pogut confirmar Nació, Campdepadrós va comunicar la decisió a l'executiva del partit la setmana passada, tot just uns dies després que el Tribunal Suprem apliqués l'amnistia a tots els membres de la mesa liderada per Roger Torrent. Tal com detalla el citat mitjà, Campdepadrós va constatar després de la decisió del tribunal -que era el primer cop que aplicava l'amnistia- que la seva etapa política havia finalitzat.
Campdepadrós va situar-se en primera línia política com a cap de llista de Junts a la demarcació de Tarragona en les eleccions del desembre del 2017. Són els comicis que el govern espanyol va convocar després de l'aplicació de l'article 155 després de l'1-O i la declaració unilateral d'independència. Llavors, va ser situat com a secretari primer de la mesa del Parlament, un càrrec que va exercir del 2018 al 2020. En aquell període, juntament amb els altres membres independentistes de l'òrgan de govern de la cambra, va permetre dos debats i mocions sobre l'autodeterminació i l'amnistia.
Campdepadrós, a més del llavors president del Parlament, Roger Torrent, i els altres membres Josep Costa i Adriana Delgado, havien estat jutjats per admetre a tràmit propostes de resolució que reivindicaven el dret d'autodeterminació, i reprovaven la monarquia, tot i els advertiments que havia fet el Constitucional. El TSJC els va absoldre el 2022 perquè va considerar que les resolucions adoptades pel Parlament que la mesa va permetre tramitar no suposen, a la pràctica, continuar el procés d'autodeterminació iniciat el 2015. La Fiscalia ho va recórrer al Suprem, que recentment els ha extingit de qualsevol "eventual responsabilitat penal".
El ja exmilitant de Junts va començar la seva carrera política a ERC. El 2006 va començar a militar a la formació republicana i fins i tot va tenir un paper en les relacions del grup municipal del partit a Tarragona, on va tenir implicacions en la federació territorial. També va formar part de diverses llistes d'ERC, fins i tot a les municipals i a les eleccions al Parlament Europeu de 2014. El 2017, malgrat presentar-se com a candidat per ser a les llistes d'ERC al Parlament, finalment va ser el cap de llista de Junts.
Un cop superada l'etapa a la mesa del Parlament, Campdepadrós va continuar en primera línia política. Concretament, va incorporar-se al Govern de coalició entre ERC i Junts liderat per Pere Aragonès. L'ara exmilitant de Junts va ser secretari per a l'administració de justícia, que ocupava en la conselleria que dirigia Lourdes Ciuró. Aquell càrrec també va ser prou breu, ja que Junts va trencar l'acord amb els republicans i van abandonar el Govern. Des d'aquell moment, Campdepadrós ja havia passat a una línia més discreta i no guardava cap vincle directe amb el partit, fet que ara s'ha ratificat amb la baixa definitiva.

