[plantillaeleccions23j]
El Partit Popular ha confirmat aquest dijous que el seu candidat, Alberto Núñez Feijóo, no anirà al debat que ha proposat RTVE i que s'ha de celebrar el 19 de juliol. Es tracta d'un debat a quatre en què RTVE també ha convidat Pedro Sánchez, Yolanda Díaz i Santiago Abascal, que ja han confirmat la seva presència. El PP ha manifestat que el debat ha de ser entre 7 candidats, incloent els líders estatals, però també els d'ERC, PNB i Bildu.
Els populars ha afirmat que aquestes forces polítiques independentistes i nacionalistes porten "cinc anys redactant les lleis que avala el PSOE i fixant les posicions que defensa el govern". És per això que des de la direcció de Gènova han considerat que la participació dels catalans i bascos al debat és "el més honest pels espectadors".
Així doncs, i tenint en compte que tampoc participarà en el debat de la SER i El País, Feijóo només ha confirmat la seva presència a un cara a cara en tota la campanya: el que ha organitzat Atresmedia el pròxim 10 de juliol. Els socialistes han celebrat que assisteixi al cara a cara, però no han enterrat encara la seva proposta de celebrar més debats entre els candidats. A més, des del PSOE han etzibat que aquest gest del líder popular és un menyspreu cap a la corporació de mitjans estatals.
RTVE ha anunciat aquest dijous que celebrarà un nou debat amb unes condicions similars a les que vol Feijóo: amb presència dels líders d'ERC, PNB i Bildu. De totes maneres el PP encara no ha confirmat l'assistència del seu candidat. El dia 3 de juliol hi haurà una reunió per intentar pactar les condicions del debat.
La disconformitat amb la celebració dels debats ha encetat una guerra amb el PP com a protagonista. Aquest dimarts els populars han acusat RTVE de ser part de l'estratègia de Sánchez i n'han assenyalat la seva parcialitat. Ho ha expressat així el vicesecretari del partit, Esteban González Pons, en una carta en què ha rebutjat assistir a una reunió amb diferents representants de les quatre principals forces estatals per negociar les condicions i característiques dels debats.
Feijóo rebutja el «debat a 4» de RTVE perquè ERC, PNB i Bildu no hi estan convidats
El PP explica que el seu líder només anirà al cara a cara amb Sánchez i a un debat que inclogui els partits que han estat socis dels socialistes
ARA A PORTADA
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
Mor el colpista Antonio Tejero hores després de desclassificar-se els papers del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
29 de juny de 2023 a
les 17:01
Et pot interessar
-
Política
El govern valencià deixa en mans dels professors decidir si s'estudien autors catalans i balears
-
Política
Collboni, sobre les regulacions en habitatge: «Alguns fons han dit: nosaltres marxem. Doncs adéu»
-
Política
El manifestant de Montserrat insta Parlon a retractar-se o exercirà accions judicials contra ella
-
Política
Una protesta per Vallcarca irromp en una conferència de Collboni: «Ens havíeu de reallotjar i no ho heu fet»
-
Política
Collboni promet 260 milions d'euros en cinc anys per a l'entorn de «la nova Sagrera»
-
Política
Coses del febrer (II)
