El portaveu del grup parlamentari d’ERC al Congrés dels Diputats, Joan Tardà, ha reaccionat durament al discurs del candidat del PSOE a la presidència del govern espanyol, Pedro Sánchez. Després de reiterar que ERC votarà "n"’ a la candidatura de Sánchez, Tardà ha qualificat la intervenció del socialista de “poc creïble”. “Com hem de creure en el canvi si no fa ni mínima autocrítica?”, ha dit. A més, ha titllat de “cínic i buit” el discurs de Sánchez i a ell l’ha acusat de ser “petulant” per “voler decidir com se senten els catalans”. I és que per a ERC, estar en contra del dret a decidir negar que Catalunya és una nació implica comportar-se així.
“Per això s’entén tan bé amb C’s i el PP. Déu els cria i ells s’ajunten”, ha conclòs.
Tardà, que ha recordat que les conseqüències de la desigualtat van començar “amb les polítiques neoliberals del darrer govern socialista”, ha carregat contra Pedro Sánchez per haver-se ancorat més a la dreta i no fer autocrítica per a canviar.
El republicà, a més, ha considerat que en parlar de Catalunya al seu discurs, no ha trobat “res nou sota el sol”, i això l’ha decebut una mica. “Esperàvem una mica mes de Pedro Sánchez. Sent una persona jove, avui ha semblat molt antiquat. Les tesis que li hem escoltat són més pròpies d’altres temps. Si la socialdemocràcia espanyola només pot plantejar això com a innovador, ho tenen fatal”, ha sentenciat.
Joan Tardà qualifica el discurs de Sánchez de «cínic», «buit» i «antiquat»
Política
El portaveu dels republicans al Congrés acusa el socialista de “petulant” per negar que Catalunya és una nació i estar contra el dret a decidir
ARA A PORTADA
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
-
-
Política La direcció de Junts tanca la porta a pactar amb Aliança després de les municipals Oriol March
-
Publicat el
01 de març de 2016 a
les 18:54
Et pot interessar
-
Política
Junqueras reclama «l'aplicació efectiva» de l'amnistia en l'aniversari de les protestes a la seu d'Economia
-
Política
Organitzem l’optimisme per sortir a guanyar
-
Política
Sense ànima
-
Política
Feijóo ve de buit, però amb un pla per recuperar escons catalans
-
Política
Banderes marroquines a la Plaça de la Font
-
Política
Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme»
