Junts pel Sí ja s'ha estrenat al Parlament. Els 62 diputats electes de la llista sobiranista s'han reunit a partir d'un quart d'onze del matí d'aquest dijous. És l'hora en què els principals dirigents del nou grup majoritari a la cambra han entrat a la sala en una trobada on, finalment, no s'han dirimit qüestions com ara qui ha de presidir el grup o qui n'ha de ser el portaveu. Perfils que, de ben segur, es repartiran per tal d'equilibrar les forces entre els partits i independents que conformen la candidatura.
El president en funcions, Artur Mas, és dels últims que ha entrat a la sala, acompanyat de l'expresidenta de l'ANC, Carme Forcadell, i seguit del president d'ERC, Oriol Junqueras. Instants abans, ho havien fet el cap de llista, Raül Romeva, al costat de l'expresidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, i seguits del coordinador de CDC, Josep Rull. Romeva, Casals, Forcadell però també Lluís Llach o Eduardo Reyes han tingut avui el primer contacte amb la cambra catalana com a diputats electes.
La reunió és el primer gran moment que es viu al Parlament en aquesta nova legislatura. La sensació a la cambra és que, després de l'aturada electoral, amb els parlamentaris de Junts pel Sí es reprèn l'activitat, si més no informativa. Els professionals comenten, a l'espera de saber què s'ha abordat en aquesta trobada, que ja es torna a percebre moviment. El bar del Parlament, com sol passar a totes les institucions, sol ser un bon termòmetre per mesurar el bullici. La cafetera, avui, torna a estar a ple rendiment.
Junts pel Sí s'estrena al Parlament
La trobada encara no ha abordat qui serà president i portaveu | Romeva, Forcadell, Casals, i Llach, entre altres, tenen el primer contacte amb la cambra
ARA A PORTADA
Publicat el
01 d’octubre de 2015 a
les 09:05
Et pot interessar
-
Política
Junts insta Illa a «rectificar» uns pressupostos basats en «mantenir» la pressió fiscal
-
Política
Els afins a Junqueras i Alamany oficialitzen la candidatura a la federació d'ERC Barcelona
-
Política
El Cercle fa les paus amb la Moncloa per la immigració
-
Política
El Parlament demana que els sanitaris hagin d'acreditar un B2 de català en el primer any de feina
-
Política
Junts votarà a favor dels canvis urbanístics necessaris perquè el Museu Thyssen sigui una realitat
-
Política
Alejandro Fernández titlla Salvador Illa de «marxista amb corbata» per les polítiques en habitatge
