La fundació FAES, que presideix José María Aznar, demana al Partit Popular, Ciutadans i Vox que conformin una nova majoria de govern a Andalusia per assegurar "el canvi". En un comunicat que porta per títol precisament El canvi a Andalusia, la nota de la FAES recorda que les forces d'esquerra, el PSOE i Endavant Andalusia, sumen 50 escons enfront els 59 de la resta. El laboratori d'idees d'Aznar recorda que a Andalusia mai hi ha hagut una alternança en el poder i que "enfront el triomfalisme i l'arrogància de l'esquerra, a Sevilla i a Madrid, les eleccions del diumenge han actuat com un plebiscit inesperat i silenciós en favor de l'alternança i el canvi".
L'entitat aznariana assenyala que el que pot passar a Andalusia -si finalment es forma l'executiu que reclama amb PP, Ciutadans i Vox- és més que un canvi de govern i equival a "un canvi de règim" després de 36 anys en el poder per part del PSOE, en què s'ha evidenciat la voluntat d'"hegemonia i perpetuació" per part dels socialistes.
La FAES anima els tres socis a sumar una aliança, ja que "qualsevol pacte al qual arribin es podrà comparar amb molt d'avantatge amb els pactes que han dut al Partit Socialista al govern" i denuncia els suposats acords de Pedro Sánchez amb "l'extremisme esquerrà i agressivament anticonstitucional d'un Podem en implosió, amb el supremacisme racista d'un PDECat en què un tipus com Torra posa per escrit les seves pulsions xenòfobes, amb el separatisme colpista que aquest últim comparteix amb ERC o amb el consorci PNV-EH Bildu".
Ja fa temps que l'expresident Aznar anima l'aliança estratègica de PP, Ciutadans i Vox, i s'ha convertit, de fet, en una mena de padrí de l'operació. Una de les crítiques llançades per Aznar contra Mariano Rajoy ha estat, precisament, que no ha sabut evitar la fragmentació de l'espai que ell anomena de centre dreta, que va saber aglutinar dins del PP, mentre que ara està dividit en tres sigles.
La FAES demana que el PP, Ciutadans i Vox tanquin un acord de govern a Andalusia
Política
La fundació de José María Aznar es posiciona en favor d'una aliança de la dreta amb l'extrema dreta per assegurar "el canvi"
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
05 de desembre de 2018 a
les 14:56
Actualitzat el
05 de desembre de 2018 a les
14:58
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
