La Fiscalia demana tres anys de presó i disset d'inhabilitació per a Josep Alay pels delictes de malversació i prevaricació pel viatge que va fer com a observador del referèndum de Nova Caledònia el 2018, tal com ha avançat El Món i ha confirmat NacióDigital. Alay, cap de l'oficina de l'expresident Carles Puigdemont, s'enfronta a un judici que segons la defensa té motivacions polítiques.
El cas concret neix d'una querella de la Fiscalia, que en un principi també anava dirigida contra la secretària general de la Presidència, Meritxell Massó. En el seu cas, el cas s'ha arxivat, però per a Alay continua actiu.
Es jutjarà la procedència de 4.580 euros del viatge a Nova Caledònia -del 30 d'octubre al 6 de novembre de 2018- i també 15,20 euros del peatge per una visita que va fer Alay als presos polítics a la presó de Lledoners, el 3 de setembre de 2018, i que hauria pagat amb la "targeta corporativa". La Fiscalia creu que no hi ha motius que justifiquin el pagament d'aquests conceptes a través de l'oficina de l'expresident.
Alay té diverses causes obertes i aquesta és la primera que arribarà a judici. També se l'investiga en l'operació Volhov, concretament en la peça que fa referència als contactes amb la intel·ligència russa, i també per negocis entre empreses russes i xineses. Ara com ara no hi ha acusacions formulades. La defensa sosté que tot plegat és una persecució política per la responsabilitat d'Alay al capdavant de l'oficina de l'expresident Puigdemont.
La Fiscalia demana tres anys de presó i 17 d'inhabilitació a Josep Alay pel viatge a Nova Caledònia
El ministeri fiscal acusa el cap de l'oficina de Puigdemont dels delictes de malversació i prevaricació
ARA A PORTADA
-
«Abandoneu la narrativa de la polarització»: qui és aquest Papa que ens ve a veure Pep Martí i Vallverdú
-
-
Totes les afectacions per la visita del Papa a Barcelona: carrers tallats i alteracions al transport públic Natàlia Pinyol
-
De la mà de l’Opus i polèmic amb Benet XVI: així és l’home clau del viatge del Papa Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el
10 de novembre de 2021 a
les 11:15
Et pot interessar
-
Política
Barcelona exposa per primera vegada els límits de Carles Puigdemont
-
Política
Del pols de Rufián a fer complir Sánchez: cinc carpetes calentes d'ERC a Madrid
-
Política
«All in» de Sánchez per sobreviure al 2026
-
Política
Un pet com un aglà
-
Política
Per què els votants d'esquerres toleren menys la corrupció
-
Política
Esquerra exigeix al Govern que torni a negociar amb els sindicats educatius
