La Generalitat es retirarà en bloc de totes les causes contra manifestants en cas que no es pugui acreditar l'autor de les lesions, o si no hi ha prou garanties per identificar-ne els presumptes agressors. Així ho ha avançat l'Ara aquest dijous i ho ha confirmat NacióDigital. Així, el gabinet jurídic central -que depèn de Presidència i integra ara també els advocats dels Mossos d'Esquadra- ja s'apartarà de la causa contra les set persones que, el 30 de gener de 2018, van protestar al Parc de la Ciutadella en contra de la no investidura de l'aleshores candidat de Junts, Carles Puigdemont.
La mesura, de fet, ja consta a l'acord entre ERC i la CUP que va permetre a Pere Aragonès ser investit president de la Generalitat. Les set persones dels aldarulls de la Ciutadella del 2018 estan citades a judici el 26 de novembre. Fins ara, el Govern demanava dos anys de presó per aquestes set persones, pels delictes de desordres públics i atemptat contra l'autoritat. Però l'executiu se'n retirarà en no haver-se pogut identificar amb prou precisió els autors de les lesions. En canvi, la Fiscalia manté la petició de tres anys de presó.
El secretari tercer de la mesa del Parlament, Pau Juvillà (CUP), ha qualificat la mesura "de mínims". Ho ha fet amb una piulada a la xarxa, després de fer-se pública la notícia als mitjans de comunicació. Amb motiu d'aquesta decisió, la Generalitat també està revisant una trentena de casos i es retirarà en bloc de tots aquells procediments en què no hi hagi lesions a agents o no se'n pugui acreditar l'autoria.
[noticia]226853[/noticia]
La Generalitat es retirarà de totes les causes contra manifestants si no es pot acreditar l'autor de les lesions
Política
El gabinet jurídic s'aparta de la causa contra les set persones que el 2018 protestaven per la no investidura de Puigdemont
ARA A PORTADA
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política Pedro Sánchez entra en precampanya a «La Revuelta» sense esquivar preguntes: «Els casos de corrupció m'han decebut» Neus Climent
-
-
Publicat el
11 de novembre de 2021 a
les 15:56
Et pot interessar
-
Política
Una victoria parcial
-
Política
Una victòria parcial
-
Política
Sánchez accepta un «cara a cara» amb Feijóo el 16 de novembre
-
Política Felipe González: «Votaré en blanc el 29-N»
-
Política
El govern espanyol esperona la Generalitat a analitzar fins a on pot arribar amb la lluita contra l'especulació
-
Política El PP situa Álvarez de Toledo i Borja Sémper com a números dos i tres de la llista de Feijóo per Madrid
