El ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació en funcions, Luis Planas, ha vinculat els problemes del sector del cava a l'independentisme durant la sessió de control al govern estatal al Congrés dels Diputats. Així ha respost a la interpel·lació de la diputada d'ERC, Carolina Telechea, que ha aprofitat per preguntar què farà el govern espanyol per evitar la caiguda del preu del raïm "que està arruïnant els productors".
El socialista ha admès que els baixos preus del raïm li "preocupen" però que "divergeix" de l'anàlisi que n'ha fet la republicana. Planas no ha detallat accions concretes i ha contestat que el sector té un problema d'organització que, "entre altres motius", es deu a la seva "politització". "Fins i tot l'independentisme s'ha posat en el sector del cava", ha lamentat.
"És una qüestió que em preocupa i tindré ocasió de parlar-ne amb la consellera (Jordà) si es digna a venir als consells consultius que celebrem per preparar els consells de ministres europeus", ha dit Planas. El ministre ha sigut l'encarregat de respondre les intervencions dels diputats a la sessió de control d'aquest dimecres.
La rebaixa de gairebé un 30% del preu del raïm respecte a la verema anterior ha fet saltar les alarmes dels productors aquesta temporada. Viticultors i cavistes catalans estan d'acord en assenyalar un "desequilibri entre l'oferta i la demanda" com a causa per la caiguda del valor del raïm, que en aquesta collita val 30 cèntims el quilo.
La Moncloa vincula la crisi del cava a la presència de l'independentisme al sector
Planas acusa el sobiranisme de "polititzar" el sector en resposta a una interpel·lació d'ERC
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de setembre de 2019 a les 20:21
Et pot interessar
-
Política
El Govern aportarà prop de 23 milions d'euros més fins al 2029 per finançar la justícia gratuïta
-
Política
El sector Tardà es mou per animar una coalició d'ERC amb Comuns i CUP a les catalanes i a les espanyoles
-
Política
L'auditoria del PSOE descarta finançament irregular però qüestiona algunes despeses d'Ábalos
-
Política
Els Comuns exigeixen duplicar els municipis en el Pla de Barris per aprovar els pressupostos d'Illa
-
Política
El Govern destina 60 milions d'euros per enfortir la indústria i consolidar 27.000 llocs de treball
-
Política
Feijóo fa balanç: «El 2025 ha estat l'any del col·lapse total del sanchisme»
