El ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació en funcions, Luis Planas, ha vinculat els problemes del sector del cava a l'independentisme durant la sessió de control al govern estatal al Congrés dels Diputats. Així ha respost a la interpel·lació de la diputada d'ERC, Carolina Telechea, que ha aprofitat per preguntar què farà el govern espanyol per evitar la caiguda del preu del raïm "que està arruïnant els productors".
El socialista ha admès que els baixos preus del raïm li "preocupen" però que "divergeix" de l'anàlisi que n'ha fet la republicana. Planas no ha detallat accions concretes i ha contestat que el sector té un problema d'organització que, "entre altres motius", es deu a la seva "politització". "Fins i tot l'independentisme s'ha posat en el sector del cava", ha lamentat.
"És una qüestió que em preocupa i tindré ocasió de parlar-ne amb la consellera (Jordà) si es digna a venir als consells consultius que celebrem per preparar els consells de ministres europeus", ha dit Planas. El ministre ha sigut l'encarregat de respondre les intervencions dels diputats a la sessió de control d'aquest dimecres.
La rebaixa de gairebé un 30% del preu del raïm respecte a la verema anterior ha fet saltar les alarmes dels productors aquesta temporada. Viticultors i cavistes catalans estan d'acord en assenyalar un "desequilibri entre l'oferta i la demanda" com a causa per la caiguda del valor del raïm, que en aquesta collita val 30 cèntims el quilo.
La Moncloa vincula la crisi del cava a la presència de l'independentisme al sector
Planas acusa el sobiranisme de "polititzar" el sector en resposta a una interpel·lació d'ERC
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 18 de setembre de 2019 a les 20:21
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana