El ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació en funcions, Luis Planas, ha vinculat els problemes del sector del cava a l'independentisme durant la sessió de control al govern estatal al Congrés dels Diputats. Així ha respost a la interpel·lació de la diputada d'ERC, Carolina Telechea, que ha aprofitat per preguntar què farà el govern espanyol per evitar la caiguda del preu del raïm "que està arruïnant els productors".
El socialista ha admès que els baixos preus del raïm li "preocupen" però que "divergeix" de l'anàlisi que n'ha fet la republicana. Planas no ha detallat accions concretes i ha contestat que el sector té un problema d'organització que, "entre altres motius", es deu a la seva "politització". "Fins i tot l'independentisme s'ha posat en el sector del cava", ha lamentat.
"És una qüestió que em preocupa i tindré ocasió de parlar-ne amb la consellera (Jordà) si es digna a venir als consells consultius que celebrem per preparar els consells de ministres europeus", ha dit Planas. El ministre ha sigut l'encarregat de respondre les intervencions dels diputats a la sessió de control d'aquest dimecres.
La rebaixa de gairebé un 30% del preu del raïm respecte a la verema anterior ha fet saltar les alarmes dels productors aquesta temporada. Viticultors i cavistes catalans estan d'acord en assenyalar un "desequilibri entre l'oferta i la demanda" com a causa per la caiguda del valor del raïm, que en aquesta collita val 30 cèntims el quilo.
La Moncloa vincula la crisi del cava a la presència de l'independentisme al sector
Política
Planas acusa el sobiranisme de "polititzar" el sector en resposta a una interpel·lació d'ERC
ARA A PORTADA
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
Publicat el
18 de setembre de 2019 a
les 20:21
Et pot interessar
-
Política
L'última espernegada
-
Política
La Diada del 2026, en marxa: càrregues al Fossar per l'acte d'Aliança
-
Política
El Suprem aplana el camí per amnistiar Puigdemont si el TC avala el recurs de Turull
-
Política
El Poder Judicial es regira contra Sánchez per les acusacions de «lawfare»: «És d'una extraordinària gravetat»
-
Política
ERC proposa suprimir l'Audiència Nacional i sancionar els policies que retirin estelades
-
Política
Albiol vol expropiar un monestir per fer-hi un centre temàtic del «descobriment» d'Amèrica
