La plantilla del metro massivament fa vaga i FGC duplica el nombre de viatgers

Els sindicats xifren en 98% el seguiment i per l'empresa ha estat "generalitzat" | De moment, no hi ha cap reunió prevista per evitar l'aturada de dimecres

Les andanes d'una estació de metro, ben plenes
Les andanes d'una estació de metro, ben plenes | EFE
Redacció
22 de febrer del 2016
Actualitzat a les 16:57h
La plantilla de TMB ha fet vaga de manera massiva. Els sindicats ho han xifrat en un 98% mentre que la direcció, malgrat no donar xifres, han admès que ha estat "generalitzat". El fet que es recomanés no utilitzar el suburbà ha provocat que avui es generés un gran caos viari amb un increment del trànsit estimat entre un 3 i un 9%.

"Han vingut només els treballadors que tenien assignats serveis mínims", han assegurat a Europa Press fonts sindicals de TMB, que han assegurat que de moment no està prevista cap reunió entre l'empresa i els treballadors, que es manifestaran la tarda d'aquest dilluns per demanar millores laborals. Cal recordar que per dimecres hi ha convocada una nova aturada.

Tant els sindicats com TMB han destacat que no s'han registrat incidents durant la vaga, per a la qual s'han establert serveis mínims del 50% en hores punta i del 30% a la resta i per la qual s'han tancat uns 20 accessos i s'ha regulat el tràfic de passatgers en diverses estacions per evitar aglomeracions.

FGC duplica el nombre de viatgers

El servei reforçat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha transportat fins a la un del migdia un total de 14.307 persones, un 111% superior al transport de viatgers en un dia laborable. Aquesta xifra és un 39% inferior a la de l’any passat com a conseqüència de la vaga de metro que ha afectat a la mobilitat a l’àrea metropolitana i al fet que el Mobile World Congress ha organitzat serveis alternatius de transport pels congressistes, segons ha explicat l'empresa en un comunicat. 
 
Les vagues, transport a transport
1. Dilluns i dimecres, vaga al metro. Els treballadors del metro faran vaga el dilluns 22 i el dimecres 24 de febrer. La recomanació de TMB és clara: no utilitzar-los i optar per altres opcions alternatives. Els serveis mínims seran del 50% de 6.30 a 9.30 i de 16.00 a 20.00 i del 30% a la resta de franges. L'empresa no descarta tancar estacions en cas que l'afluència de viatgers no permeti garantir la seguretat.

2. Dimarts i dijous, vaga parcial d'autobusos. Els treballadors dels autobusos de Barcelona faran vaga parcial el dimarts 23 i el dijous 25 de febrer. Concretament, quedaran afectades dues hores per cada torn: matinada (de 2.00 a 4.00), matí (de 9.00 a 11.00) i vespre (19.30 a 21.30). En aquestes franges els serveis mínims seran del 20%.

3. Divendres, vaga a la Renfe. L'endemà de la clausura del Mobile World Congress hi haurà una nova vaga al transport públic, en aquest cas als serveis de Rodalies i Mitja Distància de Renfe. Per aquesta aturada encara no hi ha serveis mínims. Aquesta setmana –els dies 22, 23 i 25- també hi vagues parcials dels treballadors d'Adif que, en principi, haurien d'alterar poc el servei ferroviari.

4. FGC: sense vaga. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya serà l'únic servei de tren que no farà vaga aquesta setmana després que direcció i comitè d'empresa no arribessin a un acord. En el cas de la línia del Baix Llobregat reforçarà el servei per tal de donar servei al Mobile World Congress. La línia 9 del metro, en canvi, es veurà afectada per l'aturada de dilluns i dimecres.

5. Reforç del servei de taxi. El servei de taxi de Barcelona es liberalitza –poden circular tots els vehicles sense restriccions- quan es produeix un augment important de la demanda. Durant el Mobile World Congress –independentment de la convocatòria de vagues- aquesta liberalització es produeix de dilluns a dijous de les sis de la tarda a les sis de la matinada.

6. Caminar i bicicleta. Barcelona pot ser una ciutat de distàncies curtes i en una setmana on coincideixen diverses vagues i un congrés amb quasi 100.000 visitants el fet de desplaçar-se caminant o en bicicleta pot ser una alternativa a tenir en compte per arribar a l'hora.