Col·lapse a Barcelona per la vaga al metro

TMB informa del tancament d'una vintena d'accessos a les estacions | Fortes retencions i llargues cues a les vies d'accés a la capital catalana

Usuaris del metro esperant a l'andana de l'estació de Plaça Espanya
Usuaris del metro esperant a l'andana de l'estació de Plaça Espanya | EFE
Redacció
22 de febrer del 2016
Actualitzat a les 12:10h

Barcelona es troba col·lapsada a causa de la vaga del metro d'aquest dilluns coincidint amb l'arrencada del Mobile World Congress. Davant aquesta aturada, molts usuaris del transport públic han optat per utilitzar el vehicle particular per arribar a la capital catalana. Aquest fet està provocant fortes retencions a les principals vies d'accés, entre elles el Nus de la Trinitat, la Ronda de Dalt, amb cues que arriben als 12 quilòmetres- i la Ronda Litoral, a la Barceloneta.

El Servei Català del Trànsit (SCT) ha informat que en els accessos nord a Barcelona es registren 8 quilòmetres de retencions en la C-58, entre Barberà del Vallès i el Nus de la Trinitat, la qual cosa ha obligat a obrir el carril VAO a la circulació de tota mena de vehicles d'entrada a la ciutat.

L'Autopista del Vallès suporta igualment 5,5 quilòmetres de cues entre Ripollet i el Nus de la Trinitat, mentre que en la C-16 hi ha 11 quilòmetres a Sant Cugat, en la C-17 les cues se succeeixen durant 5 quilòmetres a Mollet i en l'AP7, també a Mollet, es registren 7 quilòmetres de retencions.

En les vies d'accés a Barcelona des del Baix Llobregat hi ha 10 quilòmetres de cues entre Molins de Rei i l'avinguda de la Diagonal de Barcelona, en l'AP2 hi ha 4 quilòmetres a l'altura del Papiol i la A2 a Pallejà ha arribat a acumular uns 6 kilòmetres.
 

Les incidències del trànsit, aquí.

Pel que fa a les afectacions al metro, TMB ha informat del tancament d'una vintena d'accessos "per prevenir aglomeracions i gestionar els fluxos de passatge". Tot i això, apunten que no s'ha hagut de cloure cap estació. Aquestes mesures s'inclouen dins el "primer nivell de prevenció", amb la finalitat d'evitar situacions de perill a l'interior de les estacions, sobretot a les andanes.Els combois viatjaven plens de passatgers, encara que no s'han produït grans aglomeracions a les andanes, i els autobusos, que demà estan també convocats a la vaga, anaven molt més plens del que és habitual, ja que han recollit bona part del passatge que normalment utilitza el metro en els seus desplaçaments.

Els treballadors del metro, tot i les negociacions, faran serveis mínims del 50% de 6.30 a 9.30 i de 16.00 a 20.00 i del 30% a la resta de franges. Fins i tot, TMB no descarta tancar estacions en cas que l'afluència de viatgers no permeti garantir la seguretat. La recomanació de l'empresa de transports barcelonina és clara: no utilitzar-los i optar per altres opcions alternatives per "evitar aglomeracions". A l'hora punta del matí els trens circulen amb intervals de 7-8 minuts a les línies convencionals i d'11-12 minuts a les línies automàtiques.
 
Les alternatives
FGC: sense vaga. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya serà l'únic servei de tren que no farà vaga aquesta setmana després que direcció i comitè d'empresa no arribessin a un acord. En el cas de la línia del Baix Llobregat reforçarà el servei per tal de donar servei al Mobile World Congress. La línia 9 del metro, en canvi, es veurà afectada per l'aturada de dilluns i dimecres.

Reforç del servei de taxi. El servei de taxi de Barcelona es liberalitza –poden circular tots els vehicles sense restriccions- quan es produeix un augment important de la demanda. Durant el Mobile World Congress –independentment de la convocatòria de vagues- aquesta liberalització es produeix de dilluns a dijous de les sis de la tarda a les sis de la matinada.

Caminar i bicicleta. Barcelona pot ser una ciutat de distàncies curtes i en una setmana on coincideixen diverses vagues i un congrés amb quasi 100.000 visitants el fet de desplaçar-se caminant o en bicicleta pot ser una alternativa a tenir en compte per arribar a l'hora.