La teoria o pla B de celebrar una consulta sobiranista a tot l'Estat és per l'advocat i pare de la Constitució, Miquel Roca, una proposta "absurda". Així ho ha assegurat en la ponència que ha pronunciat en la Comissió pel Dret a Decidir que s'ha celebrat aquesta tarda al Parlament.
Segons Roca, en una convocatòria com aquesta basada en l'article 92, només serien vinculants els resultats a Catalunya. "Es produiria una situació absurda. De Catalunya cap allà el referèndum seria consultiu, però dins de Catalunya seria vinculant", ha assegurat per ironitzar tot afegint que "tindríem una vinculació a trossos.
Una reflexió que Roca argüeix recordant que els referèndums a Espanya són consultius llevat els que reformen la Constitució o, en el cas de Catalunya, l'Estatut. "Així ho diu la Constitució", ha remarcat Roca que ha defensat la celebració de la consulta.
La «poca-soltada» jurídica d'una consulta a tot l'Estat
Segons ha explicat Miquel Roca no tindria cap sentit perquè "seria vinculant a Catalunya i no a Espanya"
Ara a portada
-
-
-
Societat Més romana que espanyola: l'Església catalana, davant del Vaticà post-Francesc Pep Martí i Vallverdú
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 15 d’octubre de 2013 a les 17:26
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Madrid multa Pablo Iglesias per excés d'aforament al seu bar
-
Política Junts demana «ajuda» al municipalisme davant de la «desconstrucció nacional» del Govern
-
Política Primer any sense conflictes constitucionals entre Catalunya i l’Estat
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN