La teoria o pla B de celebrar una consulta sobiranista a tot l'Estat és per l'advocat i pare de la Constitució, Miquel Roca, una proposta "absurda". Així ho ha assegurat en la ponència que ha pronunciat en la Comissió pel Dret a Decidir que s'ha celebrat aquesta tarda al Parlament.
Segons Roca, en una convocatòria com aquesta basada en l'article 92, només serien vinculants els resultats a Catalunya. "Es produiria una situació absurda. De Catalunya cap allà el referèndum seria consultiu, però dins de Catalunya seria vinculant", ha assegurat per ironitzar tot afegint que "tindríem una vinculació a trossos.
Una reflexió que Roca argüeix recordant que els referèndums a Espanya són consultius llevat els que reformen la Constitució o, en el cas de Catalunya, l'Estatut. "Així ho diu la Constitució", ha remarcat Roca que ha defensat la celebració de la consulta.
La «poca-soltada» jurídica d'una consulta a tot l'Estat
Segons ha explicat Miquel Roca no tindria cap sentit perquè "seria vinculant a Catalunya i no a Espanya"
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’octubre de 2013 a
les 17:26
Et pot interessar
-
Política
PSC, ERC, Comuns i CUP demanen que el Parlament rebutgi l'ampliació de la pena de mort a Israel
-
Política
Esther Niubó tornarà a la feina dimarts vinent després de dos mesos de baixa
-
Política
L'antiga seu d'ICV a Barcelona, propietat de la Caixa, busca comprador o llogater
-
Política
Junts pressiona el Govern pels obstacles al Registre Civil per catalanitzar-se el nom
-
Política
El TSJC amnistia l'exconsellera Natàlia Garriga per l'organització de l'1-O
-
Política
Ada Colau respon Oriol Junqueras: «No necessito que em beneeixi per ser diputada»
