La teoria o pla B de celebrar una consulta sobiranista a tot l'Estat és per l'advocat i pare de la Constitució, Miquel Roca, una proposta "absurda". Així ho ha assegurat en la ponència que ha pronunciat en la Comissió pel Dret a Decidir que s'ha celebrat aquesta tarda al Parlament.
Segons Roca, en una convocatòria com aquesta basada en l'article 92, només serien vinculants els resultats a Catalunya. "Es produiria una situació absurda. De Catalunya cap allà el referèndum seria consultiu, però dins de Catalunya seria vinculant", ha assegurat per ironitzar tot afegint que "tindríem una vinculació a trossos.
Una reflexió que Roca argüeix recordant que els referèndums a Espanya són consultius llevat els que reformen la Constitució o, en el cas de Catalunya, l'Estatut. "Així ho diu la Constitució", ha remarcat Roca que ha defensat la celebració de la consulta.
La «poca-soltada» jurídica d'una consulta a tot l'Estat
Segons ha explicat Miquel Roca no tindria cap sentit perquè "seria vinculant a Catalunya i no a Espanya"
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’octubre de 2013 a
les 17:26
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
