Miquel Buch, president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), vinculada a CiU, ha fet una crida a tots els ajuntaments catalans a presentar el recurs d’inconstitucionalitat per portar la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (ARSAL) al Tribunal Constitucional. “Tots aquells ajuntaments que vulguin seguir prestant els serveis als ciutadans han de presentar el recurs. No podem defallir”, ha assegurat Buch.
El president de l’ACM i del Consell de Governs Locals de Catalunya i també alcalde de PRemiàr de Mar ha fet aquests declaracions en l’acte de clausura de les jornades ‘Governs Locals: KM0’ organitzades per la Diputació de Barcelona i el Consell de Governs Locals de Catalunya. Buch ha manifestat que el procediment per presentar el recurs d’inconstitucionalitat al TC està avalat per l’equip de l’advocat Miquel Roca, que era present a l’acte. “Ens hem de preocupar que en tots els plens de Catalunya s’aprovi el recurs. Hi hem de ser tots”.
A l’acte, que ha comptat amb la presència de la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, el president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, i el president de Federació de Municipis Catalans (FMC), Xavier Amor, ha servit perquè el president Buch denunciï que l’Estat ha apostat per fer un canvi de model de règim local que passa per retallar serveis als ciutadans, mentre que “a Catalunya tenim clar que hem de definir qui fa què i qui ho paga, sempre pensant en com es poden oferir millors serveis als ciutadans. “Volem que el ciutadà en surti beneficiat. No acceptem un canvi de model que vagi en contra del benefici dels ciutadans i ciutadanes”, ha assegurat Buch.
Finalment, el president de l'ACM ha demanat a tots els assistents que expliquin als ciutadans els greus afectes de l’aplicació de l'ARSAL i ha donant suport a la campanya #elmonlocaldiuprou, contrària a aquesta llei.
L'ACM crida a presentar recurs al TC contra la llei ARSAL
Política
Miquel Buch alerta que no acceptarà "un canvi de model que vagi en contra del benefici dels ciutadans i ciutadanes”
ARA A PORTADA
-
Política El Parlament tomba la proposta estrella d'Illa en habitatge amb l'abstenció dels Comuns Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política El Parlament tomba la reprovació de Junts i revalida la confiança en Illa Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política El Parlament avala una «resolució refrendada» del conflicte en el novè aniversari de l'1-O Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
Societat Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu Neus Climent / Agències
Publicat el
18 de febrer de 2014 a
les 16:45
Et pot interessar
-
Política
La policia espanyola tanca files i alega «perill extrem» en el judici de Roger Español
-
Política
PSC i ERC volen crear un grup d'experts per fer una reforma fiscal en habitatge
-
Política
PSC i ERC acorden crear en sis mesos un pla pel català al comerç i la restauració
-
Política
Felip i Letizia visitaran Ceuta i Melilla el 13 i 14 d'octubre
-
Política
El retorn imminent de Puigdemont anima el novè aniversari de l'1-O
-
Política
No fer res no és la solució
