L'acte institucional de la Diada s'avançarà al 9 de setembre per no interferir en la campanya electoral del 27-S i tindrà lloc a la Plaça de Sant Jaume. El conseller de la Presidència, Francesc Homs, ha detallat aquest divendres el programa de la commemoració de l'Onze de Setembre durant una roda de premsa al Parlament.
D'altra banda, els actes del dia 11 de setembre seran les tradicionals ofrenes florals a Rafael Casanova i les jornades de portes obertes al Palau de la Generalitat i al Parlament. El president de la Generalitat, Artur Mas, mantindrà el seu discurs institucional en la data fixada: el 10 de setembre al vespre, quan encara faltaran unes hores per l'inici de la campanya.
Homs ha explicat que l'acte de Plaça Sant Jaume tindrà la cultura com a "eix vertebrador" i que el director teatral Josep Maria Mestres i l'escriptor Albert Sánchez Piñol seran els responsables del guió i l'escenificació de l'esdeveniment. També es recordarà la Mancomunitat de Catalunya, que celebra els 100 anys de la seva xarxa de biblioteques.
D'altra banda, es farà una projecció a la façana de la Generalitat, acompanyada de lectures de textos i interpretacions de peces musicals, a partir de la presentació que anirà a càrrec de l'actor Pep Cruz. Algunes de les efemèrides que es recordaran seran el 700 aniversari de la mort de Ramon Llull o els 750 anys del naixement de Ramon Muntaner, entre d'altres. Homs ha reconegut que l'allotjament de la Plaça de Sant Jaume és limitat i que s'han previst alternatives si l'espai es queda petit.
En el marc dels actes de la Diada, el vicepresident segon del Parlament de Catalunya, Lluís Maria Corominas, ha explicat que el dia 9 de setembre també es lliurarà la medalla d'honor del Parlament a les vuit primeres diputades de la cambra, que van començar a treballar en la legislatura iniciada el 1980. El vicepresident també ha afegit que es lliurarà el mateix reconeixement a l'Institut Guttmann amb motiu del seu 50è aniversari.
L'acte institucional de la Diada s'avançarà al dia 9 per no interferir amb la campanya electoral
El director teatral Josep Maria Mestres i l'escriptor Albert Sánchez Piñol seran els responsables del guió i l'escenificació de l'esdeveniment
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’agost de 2015 a les 15:40
Et pot interessar
-
Política Nogueras reitera el no de Junts a la reducció de la jornada laboral i acusa el PSOE de no voler negociar
-
Política ERC, un any després del 12-M: fer complir el PSC i estabilitzar el partit de cara a les municipals
-
Política Pimec defensarà davant els grups del Congrés la inviabilitat de la reducció de la jornada laboral
-
Política Alvise es queda sol a Europa: els seus eurodiputats l'abandonen i l'acusen de «coacció i xantatge»