Des de la segona quinzena de gener, les converses i negociacions per consolidar un pacte d’esquerres avancen a l’Ajuntament de Barcelona. La voluntat de l’alcaldessa, Ada Colau (Barcelona en Comú, 11 regidors), és tancar un acord “ampli i estable”, segons han repetit fonts de l’alcaldia a NacióDigital. Però des de l’equip de govern s’és molt curós amb les paraules.
Els socis que podrien integrar un govern progressista són Esquerra Republicana (5 regidors) i PSC (4 regidors), però això deixaria el govern de la ciutat encara a un vot de la majoria absoluta (21 de 41 regidors del ple). Els tres regidors de la CUP ja han manifestat que volen restar al marge del govern.
Colau vol assegurar l’aprovació dels pressupostos i del programa d’actuació municipal, cosa que es podria assolir sense constituir formalment un equip de coalició municipal. Tot indica que els esforços s’estan centrant aquests dies en garantir l’aprovació dels pressupostos, la prioritat de l’alcaldessa en aquests moments.
Ja fa dies que circulen noms de possibles nomenaments en una reestructuració de l’equip de govern de Colau. El del president del grup socialista Jaume Collboni com a responsable de l’àrea de Cultura és un dels que més corren, en el cas que finalment el PSC formalitzés un acord amb Barcelona en Comú.
Les negociacions per un pacte d'esquerres avancen a l'Ajuntament de Barcelona
Un acord sobre pressupostos, prioritari | Sona el nom de Jaume Collboni com a responsable de Cultura en cas que el PSC entrés al govern municipal
ARA A PORTADA
-
Sílvia Orriols, pel camí de perdre la subvenció més gran de la història de Ripoll Lluís Girona Boffi | Arnau Urgell i Vidal
-
Una antiga fàbrica que explica dues dècades de política municipal a Ripoll Arnau Urgell i Vidal | Lluís Girona Boffi
-
-
El govern espanyol posa una nova unitat i més gent a fer «manteniment preventiu» a Rodalies Redacció
-
Els sindicats ferroviaris surten de la reunió amb Puente amb la voluntat de mantenir la vaga Redacció
Publicat el
09 de febrer de 2016 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Política
Trapero justifica que els Mossos usessin gas pebre contra els manifestants per Palestina
-
Política
El fundador de Telegram acusa Sánchez d'amenaçar la llibertat d’expressió
-
Política
«La nostra lluita no està al Parlament, no juguem la política autonomista»
-
Política
Romero intenta lligar el suport català al finançament: «No sé si d'aquí a un any tindrem aquesta oportunitat»
-
Política
Els metges veuen «possible» que la reincorporació d'Illa sigui abans del que es preveia
-
Política
El govern espanyol demana a Junts que faci un «esforç» i no deixi a l’estacada famílies vulnerables
