Des de la segona quinzena de gener, les converses i negociacions per consolidar un pacte d’esquerres avancen a l’Ajuntament de Barcelona. La voluntat de l’alcaldessa, Ada Colau (Barcelona en Comú, 11 regidors), és tancar un acord “ampli i estable”, segons han repetit fonts de l’alcaldia a NacióDigital. Però des de l’equip de govern s’és molt curós amb les paraules.
Els socis que podrien integrar un govern progressista són Esquerra Republicana (5 regidors) i PSC (4 regidors), però això deixaria el govern de la ciutat encara a un vot de la majoria absoluta (21 de 41 regidors del ple). Els tres regidors de la CUP ja han manifestat que volen restar al marge del govern.
Colau vol assegurar l’aprovació dels pressupostos i del programa d’actuació municipal, cosa que es podria assolir sense constituir formalment un equip de coalició municipal. Tot indica que els esforços s’estan centrant aquests dies en garantir l’aprovació dels pressupostos, la prioritat de l’alcaldessa en aquests moments.
Ja fa dies que circulen noms de possibles nomenaments en una reestructuració de l’equip de govern de Colau. El del president del grup socialista Jaume Collboni com a responsable de l’àrea de Cultura és un dels que més corren, en el cas que finalment el PSC formalitzés un acord amb Barcelona en Comú.
Les negociacions per un pacte d'esquerres avancen a l'Ajuntament de Barcelona
Un acord sobre pressupostos, prioritari | Sona el nom de Jaume Collboni com a responsable de Cultura en cas que el PSC entrés al govern municipal
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de febrer de 2016 a les 19:50
Et pot interessar
-
Política
La parella d'Ayuso ataca el fiscal general de l'Estat: «Em va convertir en el delinqüent confés d'Espanya»
-
Política
Pressió dels Comuns al Govern per prohibir la compra especulativa de pisos
-
Política
Torres va intentar que Sánchez autoritzés tests Covid als aeroports canaris davant les reticències d'Illa
-
Política
La pressió aconsegueix que el Catalunya-Palestina finalment es jugui a Montjuïc
-
Política
El cap de gabinet d'Ayuso diu que la parella de la presidenta de Madrid és víctima d'una operació d'Estat
-
Política
Interior posa la directa amb les càmeres als carrers per reduir la inseguretat
