El tinent expulsat per l'exèrcit i reclòs en un centre d'internament militar per haver dit que ell es negaria a intervenir Catalunya, Luis González Segura, ha estat entrevistat aquesta tarda a La tribu de Catalunya Ràdio, on ha declarat que "si l'exèrcit no entra a Catalunya, no és per falta de ganes".
Per altra banda, també ha recordat que "tenim unes forces militars a Espanya que en els últims 200 anys han fet més de 50 cops d'estat". A més, conta que al 2006, quan s'estava gestant l'Estatut i "això ho explica el propi Bono, que, de la mà del general Mena, volien fer un pronunciament, no militar, però un pronunciament". "Tenim una cúpula militar ultraconservadora i que si fos per ells, intervindrien militarment Catalunya. No en tinc cap dubte", ha seguit.
Sobre el discurs de la por i que l'amenaça de portar els tancs a Catalunya, Segura creu que "no es produirà perquè, en paraules de Bono, tenim uns generals terriblement covards i que no arriscarien ni un cèntim de la seva nòmina. Però això no vol dir que no ho vulguin fer".
Pel que fa als problemes que ell ha tingut, explica que "aquelles persones que tenim uns certs valors democràtics i pretenem tenir un forces armades modernes al servei del ciutadà, sobrem a l'exèrcit", ha declarat, per afegir que els membres de la cúpula militar "en general no pensen com jo, pensen tot el contrari. Per això se m'ha intentat silenciar".
Sobre el recurs que va presentar per la seva expulsió, ha recordat que "el ministre Morenès ha qualificat la sanció com a rigorosa i exemplaritzant". "Em sembla lamentable que ho digui una persona que ha venut bombes de dispersió que s'han llançat contra la població", ha asseverat.
L'extinent Luis González Segura: «Si l'exèrcit no entra a Catalunya, no és per falta de ganes»
Recorda que "tenim unes forces militars a Espanya que en els últims 200 anys han fet més de 50 cops d'estat" |Â Explica que se l'ha intentat silenciar per haver dit que es negaria a intervenir-la militarment
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de setembre de 2015 a
les 21:40
Et pot interessar
-
Política
El PSOE demana suspendre el judici del cas Kitchen per incorporar el PP i Cospedal com a investigats
-
Política
Villarejo confia en l'absolució del cas Kitchen: «Era un humil agent que feia treballs d'intel·ligència»
-
Política
Quan la guerra bruta es fa dins de casa: la trama Kitchen, a judici
-
Política
El desplegament dels Mossos a ports i aeroports, el més calent és a l'aigüera
-
Política
Entre Trump i Sánchez: el viatge del Papa allunya l’Església espanyola de Vox
-
Política
Diners i més transparència: així es vol fomentar que la gent «ajudi» a fer política
