L'independentisme mantindria la majoria absoluta al Parlament de Catalunya en unes pròximes eleccions. Així ho ha escenificat una enquesta publicada per El Periódico, que assenyala que ERC, Junts per Catalunya i la CUP aconseguirien una forquilla de 70 a 73 diputats. Aquestes xifres arriben a només dos dies per a què s'iniciï el judici contra l'1-O a Madrid amb els 9 presos polítics acusats.
Esquerra guanyaria les eleccions
El partit republicà seria la llista més votada en unes hipotètiques noves eleccions, obtenint entre 39 i 40 diputats. En segon lloc quedaria l'actual candidatura més votada i líder de l'oposició al parlament: Ciutadans, on els d'Inés Arrimadas obtindrien entre 30 i 31 diputats segons l'enquesta, perdent uns cinc diputats.
Seguidament estaria Junts per Catalunya, que seria la formació política amb una patacada electoral més forta: obtindria 23-24 diputats, perdent 10. El PSC en guanyaria 5 i es col·locaria amb 21-22 diputats. Catalunya en Comú Podem guanyaria un o dos diputats més, obtenint fins a 9-10 i la CUP també elevaria posicions, amb 8-9 diputats dels 4 que té actualment. El Partit Popular es convertiria en una formació residual, amb la meitat dels actuals: només obtindria 2 diputats.
Un 47% dels vots
Segons publica l'enquesta, els tres partits independentistes sumarien un 47% dels vots totals, davant el 47,5% que va obtenir en les passades eleccions del 21 de desembre. Tot i l'augment de la forquilla de diputats -els tres partits actualment tenen 68-, la CUP seguiria sent la clau de la governabilitat de l'independentisme.
L'enquesta també reflecteix que el partit d'ultradreta Vox, que va obtenir 12 diputats a Andalusia, no n'obtindria cap a Catalunya i la seva ingerència seria mínima.
L'independentisme mantindria la majoria al Parlament a pocs dies del judici, segons una enquesta
Segons les dades d'El Periódico, els tres partits independentistes sumarien entre 70 i 73 diputats en unes pròximes eleccions
ARA A PORTADA
-
-
El Govern mobilitzarà 3.300 milions d'euros en sis anys per accelerar les «infraestructures estratègiques» Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
-
Espanya i Polònia festegen al Cercle davant l'«amenaça permanent» de Rússia i l'extrema dreta Pep Martí i Vallverdú
-
Les exigències de Gabriel Rufián fan aflorar les tensions al grup d'ERC al Congrés Lluís Girona Boffi
Publicat el
10 de febrer de 2019 a
les 19:45
Et pot interessar
-
Política
Guia pràctica de les primàries de Junts a Barcelona
-
Política
Feijóo també vol l'amnistia
-
Política
«El Constitucional fa un ús polític dels temps amb l'amnistia»
-
Política El govern espanyol reactiva el finançament i convoca reunions bilaterals amb les autonomies
-
Política
El jutge Pedraz aixeca parcialment el secret sobre la causa que investiga la trama de Leire Díez
-
Política
«Si en algun moment Puigdemont em demana que em retiri, no trigaré ni un minut a fer-ho»
