«L'obligació de l'Estat de permetre la consulta»

Els serveis jurídics de la Generalitat, convençuts de la legalitat i la constitucionalitat del 9-N

Publicat el 05 d’octubre de 2014 a les 15:43
La directora de Serveis Consultius i Coordinació Jurídica de la Generalitat, Maria Dolors Feliu, ha explicat aquest migdia que considera que l’Estat espanyol té, des del punt de vista jurídic, "l’obligació de permetre la celebració de la consulta". En una entrevista al 3/24 emesa aquest migdia, Feliu ha assegurat que el dret espanyol i la mateixa Constitució reconeixen que la participació directa dels ciutadans és un dret fonamental que el govern de Mariano Rajoy hauria de regular perquè es pugui fer efectiu.  

Feliu ha defensat la legalitat del decret de nomenament dels membres de la comissió de control de la consulta, de les mocions aprovades pels ajuntaments, així com de l’espot per informar de la suspensió de la campanya institucional del 9-N, i ha recordat que la suspensió del decret de convocatòria per part del Constitucional és només cautelar i –assegura– no hi ha d’haver prejutjament del fons. 

Segons Feliu, el Tribunal Constitucional hauria de tenir enllestida la sentència definitiva abans del 9 de novembre, ja que el seu timing –ha dit- hauria d’anar marcat pel mateix procés.