El primer secretari del Consell Executiu de la Generalitat del govern de Jordi Pujol, Joaquim Maluquer Sostres, ha mort a l'edat de 80 anys, segons informa Serveis Funeraris de Barcelona. El Govern de la Generalitat ha volgut traslladar el condol al difunt, que va rebre la Creu de Sant Jordi l'any 1996.
Doctor en sociologia i en dret de formació, Maluquer va ser també director general de Promoció Social del Departament de Governació de la Generalitat del 1978 al 1980. del 1976 al 1978 va ser president de l'Insitució Catalana d'Història Natural, filial de l'IEC. També era membre de la Societat Catalana de Geografia. El seu funeral se celebrarà aquest dimarts al Tanatori de les Corts.
Des de l'Institució Catalana d'Història Natual, Maluquer Sostres va impulsar el 'Llibre Blanc de la Gestió de la Natura als Països Catalans'(1976). També havia exercit diversos càrrecs en l'administració d'empreses com l'Hospital Clínic i Catalana de Gas.
Maluquer Sostres també va ser col·laborador dels diaris 'El Noticiero Universal' i 'El Correo Catalan'. El 1996 va rebre la Creu de Sant Jordi i el 2003 el Premi d'Actuació Cívica de la Fundació Lluís Carulla.
El difunt era fill de Joan Maluquer i Rosés (1903-1963), que va formar part de la comissió que va preparar la compilació del dret civil català (1960).
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
15 d’agost de 2011 a
les 20:01
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
