La coordinadora del Partit Demòcrata Català (PDC), Marta Pascal, ha fet una crida a la màxima participació a la Diada. Ha assegurat que el partit s’hi abocarà i que han convidat delegacions del PNB, de les Illes i del Bloc Nacionalista Valencià. Ha fet una crida perquè “la unitat sigui la tònica” deixant enrere tota temptació partidista. En aquest sentit, ha fet una referència a l’acte organitzat a Sant Boi per ERC, CUP i Podem, tot afegint que pot existir “la temptació d’un tercer tripartit” pel fet d’haver exclòs el PDC, força central del sobiranisme.
D'aquesta manera, ha volgut plasmar la irritació en el PDC davant una commemoració dels 40 anys de la Diada de Sant Boi que escenifica una trobada de les diverses forces d’esquerres. D’aquí la seva insistència en la idea de preservar la unitat de tot l’independentisme.
Marta Pascal, ha mostrat la satisfacció pel posicionament de la CUP sobre la qüestió de confiança, després de la reunió que el grup assembleari va mantenir amb el president Carles Puigdemont. Però tot seguit ha reclamat a la formació "cupaire" la necessitat d’un acord en els pressupostos.
Ha recordat que el Govern afronta una qüestió de confiança pel rebuig de la CUP als pressupostos: “Un procés com aquest requereix dels instruments que permetran culminar la legislatura”. Ha insistit en la idea que la confiança és una cosa que, més que negociar, es dóna o no es dóna. Però ho ha vinculat a facilitar tot seguit l’aprovació dels comptes.
Sol·licitud de compareixença per Soria
Sobre política espanyola, Marta Pascal ha destacat que “la ingovernabilitat política espanyola es resol donant la veu als catalans”. Ha aprofitat per furgar en la ferida oberta que ha suposat la designació de l’exministre Soria per exercir un càrrec directiu al Banc Mundial. Per Pascal, és gravíssim que “les mentides i el frau fiscal es recompensin” tot anunciant que presentaran al registre del Congrés una sol·licitud de compareixença del ministre d’Economia, Luis de Guindos, doni explicacions per una decisió que ha titllat d’“immoral”.
Pascal adverteix contra la temptació d'un nou tripartit per l'acte de Sant Boi
La coordinadora del PDC vincula la qüestió de confiança a l'aprovació dels pressupostos | Anuncia una sol·licitud de compareixença de De Guindos pel cas Soria, que titlla d'"immoral"
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de setembre de 2016 a les 12:55
Et pot interessar
-
Política Illa defensa que la condonació del deute és un «acte de justícia» a favor de «l'interès general»
-
Política El fiscal general de l'Estat es reivindica davant del rei i la plana major de la judicatura: «Crec en la justícia i la veritat»
-
Política Rull insta Sánchez a seguir els passos d'Illa i reunir-se amb Puigdemont
-
Política Tensió sense precedents al Suprem: l'obertura de l'any judicial anticipa la tardor calenta de Sánchez
-
Política Arxivada la querella contra Albiol per revelar dades mèdiques d'un sensesostre mort
-
Política El govern espanyol admet el drama de Rodalies: «És la xarxa més deteriorada i la que ha rebut pitjor tracte»