Eduard Sadurní, membre de l'ANC de Girona i impulsor de Pedalem per la Independència s'ha empescat una nova iniciativa que es portarà a terme des del 28 d'agost i fins al 6 de setembre, per l'àrea metropolitana de Barcelona. S'anomena "Pedalem per l'Àrea Metropolitana" i té com a objectiu convèncer indecisos i sumar suports en defensa de la independència de Catalunya. Durant deu dies, els interessats enllaçaran els deu municipis més poblats d'aquesta zona passant per 36 viles.
Cada dia els ciclistes recorreran uns 40 quilòmetres al matí i a la tarda es portarà a terme un curs de motivació. Posteriorment, els integrants sortiran al carrer per parlar i repartir informació entre els veïns de cada vila. Paral·lelament també es realitzaran xerrades, taules rodones i sopars populars.
"El projecte ja compta amb el suport de l'Assemblea Nacional Catalana, de l'àrea de mobilitat i la sectorial d'esportistes de l'ANC i la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes, tot sol no ho podria fer", ha comentat l'impulsor. A més, la iniciativa està relacionada amb els deu eixos de l'ANC i cada etapa o parada estarà lligada amb cada un d'ells. "Encara em queda acabar de parlar amb els Mossos d'Esquadra i els cossos policials municipals de cada vila per on passarem perquè no hi hagi problemes. Aquesta setmana s'obriran les inscripcions", ha comentat Sadurní qui ha deixat clar que la iniciativa està oberta a tot el públic.
L'any 2013, el jardiner gironí Eduard Sadurní ja va recórrer durant 41 dies tot Catalunya en bicicleta per reivindicar la independència. Un any més tard, amb onze ciclistes més, van arribar fins a Brussel·les per lliurar un manifest reivindicatiu al Parlament Europeu en defensa de la consulta del 9-N. L'any passat també va intentar repetir l'experiència proposant sis rutes des d'arreu del territori català que desembocaven a Barcelona per sumar-se a la 'V' de l'11 de setembre. Una idea que, finalment, no va ser possible per temes de mobilitat i seguretat.
Tot i això, Sadurní no es va donar per vençut i ara fa poc menys d'un mes va recórrer amb diversos ciclistes bascos un total de 941,5 quilòmetres, 30 ports de muntanya i 26.800 metres de desnivell positiu des de Portbou fins a Hendaia - a través dels Pirineus- per reclamar la independència de Catalunya, el País Basc i posar el focus sobre la importància de les seleccions esportives pròpies.
Pedalar per deu ciutats de l'àrea metropolitana per sumar suports per la independència
Un membre de l'ANC de Girona impulsa aquesta iniciativa que arrencarà el 28 d'agost
Ara a portada
Publicat el 09 d’agost de 2015 a les 11:21
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política Foment carrega contra Illa per pactar amb la CUP un «atemptat» contra la propietat privada