Per Wert, l'Estat té el deure de «promoure» els toros

El ministre defensa que la tauromàquia "no és de dretes ni d'esquerres"

Publicat el 26 de setembre de 2013 a les 11:56
Finalment ha estat el ministre espanyol d'Educació, Cultura i Esports, José Ignacio Wert, qui ha parlat avui al Congrés espanyol en nom del PP per rebutjar les esmenes a la totalitat presentades per IU, CiU, ERC i Compromís-Equo en contra de la llei que vol declarar els toros Bé d'Interès Cultural, fet que invalidarà la prohibició que hi hagin curses de braus a Catalunya. Wert ha considerat que "l'Estat té el deure de la promoció de la cultura" i, en tant que considera que la tauromàquia és cultura, creu que també l'ha de promocionar. "La tauromàquia no és ni de dretes ni d'esquerres, és una qüestió de llibertat", ha defensat.

Segons el ministre, "no es pot discutir una realitat com és la importància econòmica i turística de la tauromàquia", i referint-se a les crítiques d'IU, ERC i Compromís-Equo, ha assegurat que "és mentida dir que la tauromàquia gaudeix de subvencions".

La llei, que va arribar al Congrés en forma d'ILP amb gairebé 600.000 firmes -entre les quals, les de Mariano Rajoy, Mario Vargas Llosa i Joaquín Sabina-, ha fet avui un nou pas endavant. Ara tan sols quedarà debatre i votar les esmenes particulars, després enviar-la al Senat i esperar a que retorni al Congrés per ser aprovada definitivament.