Finalment ha estat el ministre espanyol d'Educació, Cultura i Esports, José Ignacio Wert, qui ha parlat avui al Congrés espanyol en nom del PP per rebutjar les esmenes a la totalitat presentades per IU, CiU, ERC i Compromís-Equo en contra de la llei que vol declarar els toros Bé d'Interès Cultural, fet que invalidarà la prohibició que hi hagin curses de braus a Catalunya. Wert ha considerat que "l'Estat té el deure de la promoció de la cultura" i, en tant que considera que la tauromàquia és cultura, creu que també l'ha de promocionar. "La tauromàquia no és ni de dretes ni d'esquerres, és una qüestió de llibertat", ha defensat.
Segons el ministre, "no es pot discutir una realitat com és la importància econòmica i turística de la tauromàquia", i referint-se a les crítiques d'IU, ERC i Compromís-Equo, ha assegurat que "és mentida dir que la tauromàquia gaudeix de subvencions".
La llei, que va arribar al Congrés en forma d'ILP amb gairebé 600.000 firmes -entre les quals, les de Mariano Rajoy, Mario Vargas Llosa i Joaquín Sabina-, ha fet avui un nou pas endavant. Ara tan sols quedarà debatre i votar les esmenes particulars, després enviar-la al Senat i esperar a que retorni al Congrés per ser aprovada definitivament.
Per Wert, l'Estat té el deure de «promoure» els toros
El ministre defensa que la tauromàquia "no és de dretes ni d'esquerres"
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de setembre de 2013 a les 11:56
Et pot interessar
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena