
Albano Dante Fachin. Foto: Isaac Meler
Podem Catalunya ja té la seva radiografia al territori: a hores d'ara compta amb 53 cercles validats. En total, són 117 les peticions rebudes des de que es va posar en marxa la iniciativa i, un cop s'hagin solventat alguns incompliments burocràtics, la direcció calcula que en total acabaran tenint una vuitantena de cercles arreu del territori. El procés els ha permès detectar que són més forts a l'àrea metropolitana mentre que necessiten reforçar la seva presència a la demarcació de Girona, on a hores d'ara compten amb cinc cercles.
"A Girona és on hem de fer més feina. Seurem i farem una anàlisi amb els secretaris d'organització gironins per veure com poder créixer i consolidar les bases que ja tenim", expliquen la secretària d'organització, Ruth Moreta, i l'adjunt a aquesta àrea, Andreu Escobar.
"Volem trencar la mentalitat que som un partit metropolità. El territori ha de tenir un paper central", assegura el diputat i membre de la direcció de Podem Joan Giner. El dirigent explica que els ha sorprès veure la "força" que tenen al territori i ha destacat el perfil de la gent que forma part dels cercles: "Persones amb cultura política de carrer i no institucional". Aquest perfil, ha dit, s'ha d'"explotar" a l'hora de consolidar Podem i d'afavorir la creació del nou subjecte polític dels "comuns".