Mariano Rajoy ha evitat respondre aquest dimarts si el seu executiu ha maniobrat per evitar la presència d'autoritats europees a la conferència que Carles Puigdemont ofereix al Parlament Europeu. Malgrat que el portaveu del PP a l'Eurocambra, Esteban González Pons, va admetre aquest dilluns l'enviament de correus a tots els eurodiputats del seu grup per advertir-los que la seva presència a l'acte seria entesa com una mostra de suport al projecte independentista, Rajoy ha esquivat una pregunta sobre si el seu govern ha boicotejat l'acte amb moviments d'aquest tipus.
"Puigdemont ha anat a una sala del Parlament (Europeu), té perfecte dret a anar-hi, i ha fet una conferència[....] li han donat el tracte que es mereixia, punt", ha dit. El president espanyol ha fet aquestes manifestacions en el transcurs d'un dinar informatiu organitzat per ABC i Deloitte on també ha emplaçat Puigdemont a renunciar al full de ruta i obrir-se al diàleg amb la seva administració, tot i que ha advertit que no està disposat a dialogar sobre qüestions que "menyscabin la igualtat de tots davant la llei".
"La meva mà segueix estesa, i m'atreviria a dir que a alguns responsables polítics de Catalunya els aniria millor –i crec que a tots- si busquessin aquesta mà en comptes de seguir abraçats a la radicalitat i lligats de mans per l'extremisme", ha sentenciat.
Al torn de preguntes, ha insistit que "l'imperi de la llei sempre ha d'estar vigent". "En els últims temps s'han pres moltes decisions a Catalunya que van contra la Llei, i totes sense excepció les ha recorregut el govern que presideixo al TC, i en totes, sense excepció, el TC li ha donat la raó", ha sentenciat.
En aquest sentit ha assegurat que el que no es produirà "mai" és "la ruptura de la unitat nacional, la liquidació de la sobirania nacional i el principi d'igualtat de tots els espanyols". En canvi, ha evitat respondre totes les preguntes sobre les afirmacions del seu predecessor al capdavant del PP, José María Aznar, que aquest dimarts va assegurar que l'Estat "s'està vertebrant política, socialment i territorialment". "Gràcies per no insistir. Jo vinc aquí a donar les meves opinions, no a comentar les de la resta", ha tancat.
Rajoy evita respondre si ha boicotejat l'acte de Puigdemont: «Li han donat el tracte que es mereix»
Política
El president espanyol assegura que sota el seu mandat no es produirà "mai" la ruptura de la unitat d'Espanya
ARA A PORTADA
-
Societat Protecció Civil ordena nous confinaments per l'incendi de l'Empordà Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Un treballador detingut i una empresa subcontractada per la Generalitat sota sospita Pau Espí Solé
-
Societat L'organització rectifica i anul·la la Cantada d’Havaneres de Calella de Palafrugell Pau Espí Solé
-
-
Societat Per què els Bombers demanen que la població es confini en comptes d'evacuar les cases Natàlia Pinyol
Publicat el
24 de gener de 2017 a
les 16:18
Et pot interessar
-
Política
El sector educatiu avala endarrerir l'exigència del C2 de català als nous docents
-
Política
Dels nous catalans als catalans del segle XXI
-
Política
«Amb la dreta al poder, caldrà un front que vagi de Junts als Comuns amb ERC i PSC al centre»
-
Política El PSC defensa «coordinar una unitat d'acció» amb les esquerres davant l'onada ultra
-
Política Hisenda obre una inspecció fiscal a la família Zapatero
-
Política
Juanma Moreno, investit president d'Andalusia amb el suport de Vox
