Recoder retreu la inversió de Foment en el TGV extremeny i gallec

El conseller lamenta que l'Estat continuï negant-se a invertir en el corredor mediterrani

Publicat el 21 de juliol de 2011 a les 18:19
Lluís Recoder. Foto: ACN

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha criticat aquest dijous que el Ministeri de Foment hagi licitat els eixos del TGV Madrid-Extremadura i Madrid-Galícia però que no hagi fixat cap pla per a la licitació del corredor mediterrani.

Segons ha afirmat, "diners no en falten" i ho ha atribuït a una concepció radial del sistema ferroviari. Per aquest motiu, ha demanat al govern espanyol una reorientació de les prioritats perquè estiguin en consonància amb les necessitats de Catalunya.

Recoder també ha assegurat que els ports de Barcelona i València podrien aconseguir una dimensió "desconeguda" si, finalment, es realitzessin les obres del corredor i es finalitzessin en pocs anys.