
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reclamat a les gestores de peatges d'autopistes que facin un "esforç" per reduir els seus beneficis i assumeixin l'impacte en el preu per la pujada de l'IVA, que entrarà en vigor l'1 de setembre. "Les companyies que gestionen els peatges s'han de posar a l'alçada dels temps", ha declarat Recoder en una entrevista a RAC1.
El conseller ha indicat que el Govern farà "el que podrà i més" per pressionar les concessionàries en aquest sentit, tot i que ha reconegut que les empreses que assumiran la pujada de l'IVA "no ho fan per sensibilitat social, sinó per estratègia comercial".
Recoder ha reiterat que la ubicació d'Eurovegas no està decidida tot i les insinuacions de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre. "Aguirre vol transmetre a l'opinió pública que la cosa està decidida a favor de Madrid. La informació que tenim diu que no hi ha res decidit, i no puc ni assegurar que la decisió s'anunciï el 15 de setembre", ha declarat el conseller. Recoder ha assenyalat que el Govern ha optat per "una política informativa de perfil baix", mentre que a Madrid han optat per "radiar les negociacions" amb els responsables d'Eurovegas.
Sobre la posició contrària a Eurovegas de l'Abat de Montserrat, Josep Maria Soler, el conseller ha mostrat respecte per "la seva apel·lació als valors humanístics", però ha apuntat que "la feina del Govern és que si aquest projecte rau a Catalunya, es respectin aquests valors dels que parla l'Abat". Recoder ha explicat que, si Eurovegas s'instal·la a Catalunya, el Govern sortirà "a tranquil·litzar l'opinió pública i serà llavors quan es comenci a informar públicament de la negociació" i dels principis d'acord "acceptables" per l'empresa,la Generalitat i el territori.
El conseller ha reiterat també que la Generalitat ha de "lligar curt" Ryanair, ja que es una companyia que "no té substitut" i ha assegurat que l'aerolínia no cobrarà les ajudes públiques que va acordar amb el Govern si no compleix el que va pactar. "Ryanair ha de mantenir els vols que es van acordar. Ja veurem si compliran amb la reducció de 21 vols des de Girona", ha manifestat. Tanmateix, Recoder ha lamentat que és "difícil" orientar els aeroports de Girona i Reus cap al mercat del baix cost sense controlar les taxes aeroportuàries, que estan en mans de l'Estat.
En aquest sentit, Recoder ha assegurat que l'òrgan de coordinació aeroportuària creat pel Ministeri de Foment "no té cap interès" pel Govern i no satisfà "ni de lluny" les aspiracions de la societat catalana, ja que es convida les administracions catalanes a "escoltar" el que l'Estat ja té decidit. El conseller ha lamentat la política dels successius governs espanyols de donar prioritat a Barajas per sobre del Prat i ha posat l'exemple de la manca de connexions ferroviàries que encara pateix la T1 de l'Aeroport de Barcelona.