La portaveu de la CUP al Parlament, Eulàlia Reguant, ha assegurat que és "molt difícil" que el seu partit i el govern pactin els pressupostos abans del 9 de novembre, data que l'executiu català ha fixat per aprovar els comptes al Consell Executiu.
En una entrevista a Europa Press, Reguant ha afirmat que "en un procés de deliberació col·lectiva de la candidatura és molt difícil que abans del 9 de novembre s'hagi reconduït la situació actual" i que també la formació tingui temps d'activar els mecanismes establerts per prendre una decisió amb la militància.
La portaveu cupaire, que ha insistit que estan lluny de poder aprovar els comptes, ha avisat el Govern que, si els vol aprovats pel 9 de novembre, "s'està acabant el temps" i ha afegit que seria una mala notícia que la CUP no pugui aprovar-los. Reguant ha explicat també que els pròxims dies l'organització tancarà els calendaris interns en funció d'allò que fixi el govern, però ha reiterat que és "difícil" convocar les assemblees abans del 9 de novembre.
Reguant ha sostingut que intentaran "no aixecar-se de la mesa en cap moment" i que treballaran perquè el govern doni resposta a peticions que consideren de sentit comú i recullen un consens social.
Per a Reguant hi ha dos elements que afecten negativament la negociació: el fet que els partits que donen suport al govern hagin votat aquesta setmana en contra de la moratòria a l'ús de bales de foam per als Mossos i l'aprovació d'un decret de renovables que "no respon" a allò pactat entre CUP i govern.
[h3]Sense horitzó[/h3]
La portaveu anticapitalista ha criticat que l'executiu de Pere Aragonès "és un despropòsit, no té un horitzó clar". Així mateix, ha considerat que la CUP podria contribuir com a part del moviment independentista a construir un horitzó compartit, ja que aquesta mancança de ruta dificulta avançar".
Reguant veu «molt difícil» pactar els pressupostos abans del 9 de novembre
La portaveu de la CUP creu que el govern "és un despropòsit" i el veu sense un horitzó clar
- Segona jornada del debat de política general. -
- Gala Espín
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de novembre de 2021 a les 19:55
Et pot interessar
-
Política
La llei contra la multireincidència avança amb l'aval de PP, PSOE i Junts
-
Política
El «coratge» de la Transició davant l'autocràcia que ve
-
Política
Nova web de la Generalitat: aquests són els principals canvis al portal del Govern
-
Política
Dimiteix el president de la Diputació de Lugo (PSOE) per denúncies d'assetjament sexual
-
Política
Ábalos demana al Congrés que li permeti votar telemàticament des de la presó
-
Política
El PP «salva» Pedro Sánchez d'haver-se de posicionar sobre el dret a decidir de Catalunya
