Un 32,7% del jovent barceloní és independentista
El percentatge d'independentistes creix 14 punts des del 2002 | El 23,2 es considera autonomista i el 17,8, federalista | Creix l'interès per la política entre els joves
ARA A PORTADA
- Jordi Palmer
- Exredactor de Nació
Publicat el 02 de desembre de 2015 a les 20:35
Actualitzat el 02 de desembre de 2015 a les 21:11
Els joves barcelonins cada cop s'interessen més en la política i els favorables a la independència de Catalunya són el grup més nombrós, segons dades extretes de l'Enquesta de joves Barcelona 2015, presentada aquest dimecres a l'ajuntament de Barcelona. De fet, en comparació amb l'última enquesta, efectuada l'any 2002, actualment els joves que asseguren estar interessats per la política és actualment del 44,4%, enfront el 36,2 de l'últim estudi.
Pel que fa a l'encaix de Catalunya a Espanya, hi ha hagut un canvi notable des del 2002 a l'actualitat, ja que si fa uns anys els autonomistes eren majoria absoluta (51,5%) i els que defensaven un Estat independent eren minoria (18,0%), en l'actualitat aquests termes han canviat totalment, sent els partidaris de la independència el grup majoritari (32,7%), seguits pels autonomies (23,2%) i els federalistes (17,8%).
Un 35,4%, d'esquerres
Quant al posicionament polític, hi ha poques diferències respecte l'any 2002, i el grup majoritari es considera d'esquerra (35,4%), seguit pel centre (15%) i el centre esquerra (9,6%). Sí que és significatiu el canvi dels considerats apolítics, que l'any 2002 representaven un 15,7% i ara són un 4,2%.
Et pot interessar
-
Política
«S'ha acabat imprimir, firmar i escanejar»: el Govern digitalitza 1.550 formularis en PDF
-
Política
Catalunya dispara el PIB un 800% i la població un 35% des de l'entrada a la Unió Europea
-
Política
Els barons autonòmics tanquen el 2025 contra els «privilegis» del finançament singular
-
Política
Coses del gener (I)
-
Política
La Fiscalia demana anul·lar la condemna al fiscal general
-
Política
Sánchez: «El 2026 aquest govern continuarà deixant-se la pell per millorar la vida de la gent»
