Unes 150.000 persones -42.000 més que l'any passat- s'han aplegat aquest diumenge a l'avinguda del Paral·lel de Barcelona a la manifestació de l'ANC de la Diada, segons la Guàrdia Urbana. Segons els organitzadors, la xifra és de 700.000 -supera en 300.000 la del 2021-.
L'independentisme ha tornat a omplir els carrers sota el lema "Tornem-hi per vèncer" en una mobilització sense el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ni els consellers de la primera força independentista al Parlament, ERC. Malgrat la divisió dins el moviment, exemplificada principalment pels partits polítics, la xifra ha estat superior a la de l'any passat.
La manifestació d'enguany és la primera -sense comptar la pandèmia- en la qual l'ANC xifra els assistents per sota del milió, tot i que cal tenir en compte que el 2019 l'organització no va donar dades. Aquell any va ser el primer que la Guàrdia Urbana va baixar del milió, fins a 600.000, encara molt lluny de les 150.000 d'aquest diumenge.
Respecte a les manifestacions massives de l'última dècada, només els números de l'any passat, encara en pandèmia, són equiparables als d'avui. L'independentisme ha sortit, sense mascareta ni cap tipus de restricció, més al carrer: segons l'ANC s'ha passat de 400.000 a 700.000 persones, mentre la Guàrdia Urbana quantifica l'augment en 42.000 persones -de 108.000 a 150.000-.
Enguany, cal dir, el context és diferent d'altres èpoques i la commemoració arriba amb un pols al Govern entre les dues principals formacions, amb Junts valorant una possible sortida de l'executiu. Al carrer el xoc entre els republicans i l'entitat presidida per Dolors Feliu també s'ha fet evident amb la decisió del president -que sí que ha estat a l'acte d'Òmnium, tal com va avançar NacióDigital- i els membres republicans de l'executiu que presideix.
[plantilladiada]
Unes 150.000 persones surten al carrer per la manifestació de la Diada, segons la Guàrdia Urbana
L'ANC quantifica en 700.000 els assistents a una concentració més massiva que la de l'any passat
ARA A PORTADA
-
La pitjor elecció per a Trump: com afectarà la tria del fill de Khamenei en la guerra a l'Iran? Pep Martí i Vallverdú
-
-
-
L'Ibex-35 acumula una caiguda del 7% en una setmana, el pitjor registre des de fa quatre anys Redacció
-
Educació apuja l'aposta amb el salari: convenç CCOO i UGT però indigna la resta de sindicats David Cobo
- Lluís Girona Boffi
- Redactor de Política a Nació
Publicat el
11 de setembre de 2022 a
les 18:43
Actualitzat el
11 de setembre de 2022 a les
21:22
Et pot interessar
-
Política
Junts busca enfortir-se com a «alternativa» davant el desacord Illa-Junqueras
-
Política
Un inspector de la UDEF diu que els Pujol van ingressar 30 milions en efectiu a comptes andorrans
-
Política
Junts adverteix que unes eleccions anticipades serien «la culminació del fracàs» d'Illa i ERC
-
Política
La federació d'ERC a Barcelona reeditarà el duel entre afins i crítics de Junqueras i Alamany
-
Política
Moret, a ERC: «Ningú ha descartat la recaptació de l’IRPF; estem parlant de tempos»
-
Política
Tres anys sense nous pressupostos de la Generalitat, gairebé el període més llarg de la història
