Un grup de pares i mares d'alumnes d'escoles públiques, concertades i privades de Castelldefels ha fundat una nova associació, l'Asamblea por una Escuela Bilingüe (AEB), per reclamar la fi de la immersió lingüística i l'ensenyament també en castellà als col·legis de la ciutat. Segons els promotors, l'entitat vol publicitar els avantatges del bilingüisme i del trilingüisme, implantar l'ensenyament en les dues llengües oficials més una altra d'estrangera, i garantir el dret dels alumnes a rebre l'ensenyament en les llengües oficials de Catalunya.
"Ens sembla un greu error" que la pràctica totalitat dels projectes lingüístics dels centres educatius de Castelldefels tinguin com a llengua vehicular el català i no prevegin models bilingües o trilingües, critica l'entitat, que ofereix assessorament jurídic i suport als pares interessats en l'educació bilingüe i trilingüe.
Des del seu punt de vista, és negatiu que els centres "sostinguts amb fons públics" no tinguin plans educatius trilingües.
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 04 d’octubre de 2013 a les 12:15
Et pot interessar
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena
-
Política Tercer expedient del dia: Brussel·les avisa Espanya per no actualitzar la llei contra el blanqueig i la reducció de l'IVA
-
Política Laia Estrada estripa una foto de Felip VI al Parlament
-
Política El Parlament vol que els professionals sanitaris tinguin el B2 de català al cap d'un any de treballar