[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Xfbq8aGRsFc[/youtube]
La polèmica oberta entorn a la política fiscal de la Generalitat, centrada en l'aplicació del tram autonòmic de l'IRPF, ha marcat l'actualitat política dels darrers dies. Mentre Esquerra Republicana proposa un increment del tipus per a les rendes més altes i una rebaixa per a les menys elevades, Convergència s'ha oposat amb rotunditat a apujar els tipus.
Enmig del debat sovint molt aspre que s'ha desencadenat, ha passat desapercebut que la posició d'ERC no és nova, atès que el seu president, Oriol Junqueras, ja l'havia llançat fa quasi tres anys. En el seu discurs de cloenda de la Conferència Nacional del partit, celebrada el 7 de juliol de 2013 a la Farga de l'Hospitalet de Llobregat.
En aquella ocasió, el líder republicà va afirmar que "com a país, com a societat, preguntem-nos si podem rebaixar, encara que només sigui una mica, aquest tram de l'IRPF almenys per a les rendes més baixes del nostre país", i tot seguit va propugnar una taula de negociació per arribar a un acord sobre aquest tema que, si es tirés endavant "afavoriria el consum i l'activitat econòmica" També es va declarar favorable a rebaixar el tipus de l'IVA com a mesura de reactivació econòmica. (Veure vídeo, a partir del minut 20:39).
VÃDEO Junqueras ja proposava el 2013 una rebaixa de l'IRPF a les rendes mitjanes i baixes
El president d'ERC ho considerava una mesura per afavorir el consum i animar la reactivació econòmica
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
16 de maig de 2016 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
