[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Xfbq8aGRsFc[/youtube]
La polèmica oberta entorn a la política fiscal de la Generalitat, centrada en l'aplicació del tram autonòmic de l'IRPF, ha marcat l'actualitat política dels darrers dies. Mentre Esquerra Republicana proposa un increment del tipus per a les rendes més altes i una rebaixa per a les menys elevades, Convergència s'ha oposat amb rotunditat a apujar els tipus.
Enmig del debat sovint molt aspre que s'ha desencadenat, ha passat desapercebut que la posició d'ERC no és nova, atès que el seu president, Oriol Junqueras, ja l'havia llançat fa quasi tres anys. En el seu discurs de cloenda de la Conferència Nacional del partit, celebrada el 7 de juliol de 2013 a la Farga de l'Hospitalet de Llobregat.
En aquella ocasió, el líder republicà va afirmar que "com a país, com a societat, preguntem-nos si podem rebaixar, encara que només sigui una mica, aquest tram de l'IRPF almenys per a les rendes més baixes del nostre país", i tot seguit va propugnar una taula de negociació per arribar a un acord sobre aquest tema que, si es tirés endavant "afavoriria el consum i l'activitat econòmica" També es va declarar favorable a rebaixar el tipus de l'IVA com a mesura de reactivació econòmica. (Veure vídeo, a partir del minut 20:39).
VÃDEO Junqueras ja proposava el 2013 una rebaixa de l'IRPF a les rendes mitjanes i baixes
Política
El president d'ERC ho considerava una mesura per afavorir el consum i animar la reactivació econòmica
ARA A PORTADA
-
-
Política Un casament de l'establishment barceloní a l'Empordà reuneix Feijóo, Manuel Valls i Ana Patricia Botín Oriol March
-
Política Junts acusa Sánchez i Feijóo de desembarcar a Catalunya per convertir-la en un «camp de batalla» ACN
-
Política Snooker | Els debats que ens mereixem Ferran Casas i Manresa | Pep Martí i Vallverdú | Neus Climent
-
Publicat el
16 de maig de 2016 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Política
Sense ànima
-
Política
Banderes marroquines a la Plaça de la Font
-
Política
Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme»
-
Política
Espadaler dona 48 hores a l'empresa d'intèrprets del judici de Roger Español per aclarir què va passar
-
Política
El jutjat anul·la la multa de 10.000 euros a Orriols per les declaracions sobre immigració
-
Política
Quin paper està jugant exactament Artur Mas en el futur de Junts?
