La policia espanyola ha estat la gran protagonista d'aquest dimarts al Tribunal Suprem. Vuit agents han desfilat al matí per la sala segona per mirar d'apuntalar el relat de la Fiscalia i denunciar la passivitat dels Mossos i la violència. A la tarda, la sessió s'ha reprès amb la declaració de més agents que van actuar l'1-O en diversos punts del territori.
Diversos agents han explicat com van viure la intervenció a l'escola Verd de Girona. Han relatat episodis de violència i d'agressions per part de "la massa" i han assegurat que en alguns centres de Girona també hi havia els Bombers, que es posaven entre els votants i els policies espanyols. Molts agents han utilitzat el terme "massa". L'advocat Benet Salellas ha volgut preguntar pel significat de "massa". "Es refereix vostè la gent manifestant-se a la porta del col·legi?" Manuel Marchena ha impedit la pregunta. "Portem 20 sessions parlant de la massa i ara vostè vol saber què és? Aquesta pregunta no és pertinent", li ha dit a Salellas.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=d_gKyCUY5HI[/youtube]
Pactes amb interventors, puntades i taronges a Tarragona
El primer bloc de testimonis de la tarda ha estat d'agents que van intervenir a Tarragona l'1-O. En línies generals, els agents han denunciat escenes de violència, insults, puntades de peu i hostilitat en els col·legis on van intervenir. Els testimonis que han passat pel Suprem van rebre ferides lleus arran de la intervenció policial. En una de les preguntes, Vox ha intentat trobar referències a ETA en una actuació de la policia a l'IES Tarragona. Els ultres no han tingut èxit i l'agent ha dit que no recordava haver sentit res en aquest sentit. Alguns dels testimonis, però, sí que han admès que hi havia gent amb el rostre cobert i que van rebre amenaces de mort.
Un altre dels testimonis ha explicat que van pactar amb interventors del PDECat que els lliuressin les urnes: "Quan sortíem, els més radicals també van insultar responsables del PDECat perquè ens havien entregat les urnes". El testimoni també ha dit que es van disparar salves a l'aire per "intentar apartar la gent". Dos agents més han denunciat que van rebre puntades de peu als testicles, però cap d'ells va agafar la baixa.
Els policies segueixen fil per randa el relat de la Fiscalia
La sessió del judici ha començat puntual aquest matí amb la declaració de més agents de la policia espanyola citats per la Fiscalia i l'Advocacia de l'Estat per mirar d'apuntalar el relat de la rebel·lió. El punt en comú de tots ells ha estat denunciar la passivitat dels Mossos i l'hostilitat i resistència dels votants davant els policies espanyols. Un relat que el Ministeri Públic creu que es va confirmant a mesura que passen els testimonis. Els agents d'avui recullen el testimoni dels d'ahir, que van justificar l'ús de pilotes de goma a l'escola Ramon Llull, van parlar de la violència dels votants, de la passivitat dels Mossos i van explicar algunes unes escenes que no es corresponien amb els vídeos dels fets de l'1-O.
VÍDEO Marchena impedeix que Salellas pregunti a la policia espanyola «què és la massa»
El president del tribunal afirma que la pregunta no és pertinent

ARA A PORTADA
-
Què passa a TV3 i Catalunya Ràdio? Reticències sindicals pel 3CatInfo i el futur de les redaccions Víctor Rodrigo
-
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
Publicat el 16 d’abril de 2019 a les 18:54
Actualitzat el 16 d’abril de 2019 a les 18:58
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent