Un grup de veïns ha rebentat avui un acte de Manuel Valls al cor del Raval. El candidat a l'alcaldia de Barcelona ha convocat la premsa a la plaça de Salvador Seguí, davant de la Filmoteca de Catalunya, per presentar-los la carta que vol enviar als barcelonins per denunciar la "inseguretat" que pateix Barcelona, segons l'exprimer ministre francès. Però des del primer instant, Valls ha estat rebut amb crits, xiulades i consignes de rebuig.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BagbP9CJD-k[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_7t4dr9Y1ps[/youtube]
Els lemes contra ell han tingut diversos significats, des de protestes pel seu missatge sobre l'estat del Raval fins a al·lusions a la situació dels presos: "Fora del barri, manipulador", "especulador", o "Fora feixistes dels nostres barris!", així com "Llibertat presos polítics!" i "Ni Espanya ni França, Països Catalans!".
La cridòria ha fet gairebé inaudible el discurs de Valls, tot i que l'aspirant a substituir Ada Colau ha desgranat el missatge que tenia preparat. Valls ha afirmat, com ha fet des de l'inici de la seva precampanya, que "la inseguretat és la primera preocupació de molts barcelonins" i que "afecta tot la ciutat".
El candidat ha criticat Colau per "no donar suport a la guàrdia urbana", cosa que ell ha assegurat que farà si és elegit alcalde, i s'ha compromès a crear més de mil agents en els quatre anys de mandat i a "no menysprear el repte del terrorisme". "Acabarem amb la inseguretat!", ha afirmat, mentre al seu voltant els crits es feien eixordadors. Des que va iniciar el seu camí per fer-se amb l'alcaldia, Valls ha fet de la seguretat ciutadana un dels seus temes predilectes, acusant Colau d'haver fet de Barcelona una ciutat insegura.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rOmWOuV1ab4[/youtube]
Acabat l'acte, Valls ha abandonat la zona enfilant pel carrer Sant Pau en direcció a les Rambles. La policia i membres del seu equip han fet una barrera davant els manifestants per permetre que el candidat pogués continuar el seu passeig pel barri amb més normalitat.
L'alcaldable ha marxat en metro -dues després setmanes d'evitar respondre en una entrevista a la pregunta de quan costa el bitllet del suburbà barceloní- i ha rebut insults i increpacions fins a la mateixa estació de Liceu. Valls, molt molest, s'ha queixat de l'actitud dels qui protestaven: "Sempre l'insult, sempre l'insult!". En un moment determinat, mentre baixava les escales cap al suburbà, s'ha tornat a un dels que cridaven dient: "Guanyarem!".
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=f_I_Y62C6Bc[/youtube]
VÍDEOS Un grup de veïns rebenta un acte de Manuel Valls al Raval
El candidat havia convocat la premsa per tractar sobre la política de seguretat, i ha estat rebut amb crits com "fora del barri, manipulador"
ARA A PORTADA
-
La desclassificació dels papers del 23-F certifica els dubtes sobre el rol de Joan Carles I Pep Martí i Vallverdú
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts suca pa en el pols per l'IRPF: «El PSOE enganya fins i tot els socis incondicionals» Oriol March
-
Publicat el
04 de desembre de 2018 a
les 14:27
Actualitzat el
04 de desembre de 2018 a les
14:40
Et pot interessar
-
Política
Yolanda Díaz no es presentarà a les eleccions espanyoles
-
Política
Qui ho arreglarà?
-
Política
Qui guanya i qui perd amb el bloqueig dels pressupostos?
-
Política
Pérez Llorca, com Mazón: el PP elimina els autors catalans i balears del batxillerat
-
Política
Aquests són els 212 municipis que s'han adherit al Pacte Nacional per la Llengua
-
Política
Carlos Mazón, a un pas de la imputació per la gestió de la dana
