15
de novembre
de
2010
Manel Nadal i Enric Pérez amb els alcaldes de la ruta ciclista del Ter. Foto: ACN
El president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, i el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, han presentat aquest dilluns la futura via ciclista del Ter entre Sant Joan de les Abadesses i Setcases. El carril, de 21 quilòmetres de traçat, tindrà tres metres d'amplada amb trams paral·lels a la carretera. Pérez ha destacat que el projecte és important per a la mobilitat i la connexió entre els diferents nuclis urbans per on passa el traçat, per la promoció de la salut que permetrà fer esport als vilatans i pel desenvolupament turístic i econòmic que comportarà pel territori. Aquest estudi sortirà el 22 de novembre a informació pública al DOGC i es preveu que comporti una inversió de prop de 5 milions d'euros.
L'estudi informatiu que s'ha presentat aquest dilluns és fruit, segons ha explicat Pérez, del consens dels diferents alcaldes del traçat per on passarà la via ciclista. D'aquesta manera, els alcaldes de Sant Joan de les Abadesses, Sant Pau de Segúries, Camprodon, Llanars i Vilallonga de Ter han elaborat un text consensuat amb la voluntat que els tràmits administratius es puguin fer “amb la major celeritat” perquè és un projecte “que interessa molt a la comarca i serà estratègic per al desenvolupament turístic del territori”, ha afegit Pérez.
El tram s'iniciarà a Sant Joan de les Abadesses, on enllaçarà amb la Ruta del Ferro i del Carbó i amb la futura via verda procedent d'Olot, i acabarà passat el nucli de Vilallonga de Ter. Es preveu la construcció de 10 noves passarel·les, així com l'ampliació d'un pont i la construcció d'un pas inferior.
L'estudi que es presenta no inclou actuacions en la trama urbana dels nuclis i només es defineixen els punts d'entrada o sortida dels nuclis urbans. En els trams de nova construcció, el paviment del camí serà de microconglomerat de color.
El traçat
A partir del nucli urbà de Sant Joan de les Abadesses, el vial segueix el corredor de la carretera N-260 en direcció nord. A la Colònia Llaudet, la ruta deixa el corredor de la carretera per creuar el Ter pel pont del Reixac i segueix un camí rural ja existent al marge del riu. Al pont de Perella torna a creuar el Ter i connecta amb el corredor de la C-38 fins a arribar a Sant Pau de Segúries.
A la sortida de Sant Pau, la via ciclista aprofita l'antic camí ral i un camí ramader que passa pel marge dret del Ter fins arribar al càmping. Després de creuar el riu, i de passar per la depuradora de Camprodon, s'aprofiten diversos camins i es forma un tram de nova construcció fins arribar al nucli urbà.
El tram entre Camprodon i Llanars té 700 metres i passa en paral·lel per la carretera fins a connectar amb un tram de via ciclista ja executat. De Llanars a Vilallonga, el traçat discorre paral·lel al Ter en el límit entre el camp de conreu i el bosc. Un cop passat el nucli de Vilallonga, el vial passa al costat de la carretera en un tram de 300 metres fins arribar on finalitza tota l'actuació que coincideix amb un càmping ja existent.
En fases posteriors, es desenvoluparan els trams situats entre Ripoll i Vic que permetrà connectar la Ruta del Ferro amb el projecte presentat avui. A més, a finals d'any, s'haurà encarregat el projecte constructiu que unirà Sant Joan de les Abadesses amb Olot i que servirà per enllaçar la ruta ciclista del Ter amb la que uneix la Garrotxa amb Girona i la Costa Brava.
El president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, i el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, han presentat aquest dilluns la futura via ciclista del Ter entre Sant Joan de les Abadesses i Setcases. El carril, de 21 quilòmetres de traçat, tindrà tres metres d'amplada amb trams paral·lels a la carretera. Pérez ha destacat que el projecte és important per a la mobilitat i la connexió entre els diferents nuclis urbans per on passa el traçat, per la promoció de la salut que permetrà fer esport als vilatans i pel desenvolupament turístic i econòmic que comportarà pel territori. Aquest estudi sortirà el 22 de novembre a informació pública al DOGC i es preveu que comporti una inversió de prop de 5 milions d'euros.
L'estudi informatiu que s'ha presentat aquest dilluns és fruit, segons ha explicat Pérez, del consens dels diferents alcaldes del traçat per on passarà la via ciclista. D'aquesta manera, els alcaldes de Sant Joan de les Abadesses, Sant Pau de Segúries, Camprodon, Llanars i Vilallonga de Ter han elaborat un text consensuat amb la voluntat que els tràmits administratius es puguin fer “amb la major celeritat” perquè és un projecte “que interessa molt a la comarca i serà estratègic per al desenvolupament turístic del territori”, ha afegit Pérez.
El tram s'iniciarà a Sant Joan de les Abadesses, on enllaçarà amb la Ruta del Ferro i del Carbó i amb la futura via verda procedent d'Olot, i acabarà passat el nucli de Vilallonga de Ter. Es preveu la construcció de 10 noves passarel·les, així com l'ampliació d'un pont i la construcció d'un pas inferior.
L'estudi que es presenta no inclou actuacions en la trama urbana dels nuclis i només es defineixen els punts d'entrada o sortida dels nuclis urbans. En els trams de nova construcció, el paviment del camí serà de microconglomerat de color.
El traçat
A partir del nucli urbà de Sant Joan de les Abadesses, el vial segueix el corredor de la carretera N-260 en direcció nord. A la Colònia Llaudet, la ruta deixa el corredor de la carretera per creuar el Ter pel pont del Reixac i segueix un camí rural ja existent al marge del riu. Al pont de Perella torna a creuar el Ter i connecta amb el corredor de la C-38 fins a arribar a Sant Pau de Segúries.
A la sortida de Sant Pau, la via ciclista aprofita l'antic camí ral i un camí ramader que passa pel marge dret del Ter fins arribar al càmping. Després de creuar el riu, i de passar per la depuradora de Camprodon, s'aprofiten diversos camins i es forma un tram de nova construcció fins arribar al nucli urbà.
El tram entre Camprodon i Llanars té 700 metres i passa en paral·lel per la carretera fins a connectar amb un tram de via ciclista ja executat. De Llanars a Vilallonga, el traçat discorre paral·lel al Ter en el límit entre el camp de conreu i el bosc. Un cop passat el nucli de Vilallonga, el vial passa al costat de la carretera en un tram de 300 metres fins arribar on finalitza tota l'actuació que coincideix amb un càmping ja existent.
En fases posteriors, es desenvoluparan els trams situats entre Ripoll i Vic que permetrà connectar la Ruta del Ferro amb el projecte presentat avui. A més, a finals d'any, s'haurà encarregat el projecte constructiu que unirà Sant Joan de les Abadesses amb Olot i que servirà per enllaçar la ruta ciclista del Ter amb la que uneix la Garrotxa amb Girona i la Costa Brava.